شناسهٔ خبر: 113603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد:

تلاش راهداران برای پاکسازی و ریزش برداری محورهرازادامه دارد

مازندران مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از سیل بردگی و ریزش کوه با حجم بسیار بالایی از سنگ ریزه در محور هرازحد فاصل بایجان تا وانا ( مسیر رفت و برگشت) خبر داد و افزود : راهداران این استان با بکار گیری تمام توان خود در حال بازگشایی و پاکسازی محور هستند.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، حسن جهانیان اظهار داشت : در پی وقوع سیل و بارش اخیر  محور هراز دچار تخریب ( جسم راه و ابنیه فنی ) شد که بلافاصله پس از این اتفاق اکیپهای  راهداری با بکارگیری انواع ماشین راهداری در محل حادثه اعزام و در حال حاضر مشغول به ترمیم و مرمت و بازگشایی مجدد محور مذکور هستند.

وی ادامه داد: نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابجایی سنگ‌ها و سقوط سنگ‌ها از کوه شده که خوشبختانه آسیب به کاربران جاده ای وارد نشد.

مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران خاطر نشان ساخت :جاده هراز مهم ترین و کوتاه ترین مسیر ورودی مازندران از پایتخت کشور است که از شهر رودهن در جنوبی ترین نقطه جاده آغاز و به شهر آمل در شمالی ترین نقطه خود ختم می شود.

وی ادامه داد : متاسفانه با توجه شرایط توپوگرافی و جغرافیایی استان ما در طول سال شاهد حوادث متعددی در خصوص ریزش و رانش جاده در محورهای کوهستانی هستیم که این امر کار و فعالیت راهداران را دشوار می کند.

گفتنی است : مسافرین و رانندگان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راهها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www.141.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای 141 تماس حاصل فرمایند.