شناسهٔ خبر: 113617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع راهداری مازندران عنوان کرد:

احیای دین در سایه امر به معروف و نهی از منکر

مازندران معاون توسعه معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر که بمناسبت فرا رسیدن دهه احیاء تشکیل گردید عنوان نمود: احیای دین در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، اصغر میرایی محمدی اظهار داشت: این اداره کل با تمام توان خود در حیطه وظایف اش برای اشاعه این فریضه مهم عبادی از هیچ کوششی دریغ نکرده و با درایت و پشتکار اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل توانسته اقدامات گسترده ای در این خصوص انجام دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه درک مقوله امربه معروف و نهی از منکر می تواند ما را به سوی رشد و اعتلای فرهنگی و فهم ارزش ها رهنمون سازد ، اظهار داشت : هر جایی که معنویت سرلوحه تمام امور مادی شود می تواند توسعه و پیشرفت آن امور را تضمین نماید.

اصغر میرایی محمدی به تشریح برنامه های این اداره کل در دهه احیا اشاره نمود وگفت: بر اساس دستورالعمل دریافتی از ستاد احیاء استان  این دهه  با شعار «ملت حسینی؛ مطالبه گری آگاهانه، تبیین مجاهدانه» به استقبال محرم حسینی  می رود که این اداره کل با تلاش و همت تمامی اعضاء شورای این مجموعه و کلیه کارکنان خدوم فعالیتها ی چون فضا سازی تبلیغی در محیط اداره کل و محیط های عمومی تابعه ، ارسال پیام های فرهنگی مرتبط با این ایام به همکاران ، درج پیام های فرهنگی بر روی نامه های اداری ، تجلیل خادمین  امام حسین (ع) ،برگزاری مسابقه دل نوشته به امام، برگزاری جشن تکلیف فرزندان همکارن، برگزاری مراسم زیارت عاشورا و بازدید از شیرخوارگاه ساری  بخشی از برنامه های فرهنگی این اداره کل در دهه مذکور است.

وی تصریح کرد:  ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، تلاش می‌کند با سه عنصر فرهنگ سازی، الگوسازی، رفتارسازی، روحیه مسئولیت ‌پذیری اجتماعی را در مردم ارتقا و تقویت کند.

وی در ادامه آسیب شناسی را یکی از راهکارها ی مطلوب برای موثر تر شدن برنامه ها ستاد دانست و اظهار داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، تلاش می‌کند با سه عنصر فرهنگ سازی، الگوسازی، رفتارسازی، روحیه مسئولیت ‌پذیری اجتماعی را در مردم ارتقا و تقویت کند؛ به این ترتیب که اگر کسی در جامعه کار خیری انجام داد؛ باید از او تقدیر و تشکر شود تا زمینه‌ای برای ترویج خوبی‌ها در جامعه گردد و بالعکس اگر منکری از کسی سر بزند افراد جامعه در خود احساس مسئولیت کرده و نهی از منکر کنند.

اصغر میرایی گفت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه و اهمیت بسیار زیادی در دین مبین اسلام دارد زیرا اگر جهاد شکل می‌گیرد، نماز اقامه می‌شود و سایر واجبات و مسائل دینی در جامعه انجام می‌گیرد همه در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطر نشان ساخت: هدف آمران به معروف و ناهیان از منکر ایجاد تنش، التهاب و نگرانی نیست بلکه هدف والای آنان ایجاد امنیت در سطح جامعه است و باید اخلاق و پایبندی به آن را قوت بخشید و همچنین توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر است و متوجه قشر خاصی نیست.