شناسهٔ خبر: 113665 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۱۸ اکیپ راهداری البرز در آماده‌باش کامل هستند

آمادگی اکیپ های راهداری البرز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از آماده‌باش ۱۱۰ نیروی راهدار در قالب ۱۸ اکیپ برای خدمت‌رسانی رسانی به مردم در پی وقوع احتمالی سیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، علی زندی‌فر با اشاره به آماده‌باش راهداران استان البرز در پی هشدار هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب در راه‌های استان اظهار کرد: از دو روز قبل با اعلام هواشناسی، هشدارهایی در خصوص احتمال بارش باران، آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل دریافت کردیم که بر این مبنا کلیه نیروهای راهدار و کادری در آماده‌باش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه(پنجم مردادماه)، ۱۸ اکیپ راهداری در ۶ شهرستان استان در آماده‌باش کامل قرار دارند.

این مسئول تاکید کرد: این اکیپ‌ها در قالب ۱۱۰ نیروی راهدار و پشتیبانی، راننده سنگین و نیمه‌سنگین و سرپرستی آماده خدمات‌رسانی در زمان وقوع حوادث احتمالی هستند.

زندی‌فر تاکید کرد: برای هر اکیپ بسته به برنامه عملیاتی پیش‌بینی شده، تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین از جمله گریدر و لودر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به اینکه در زمان وقوع سیل انسداد محورها دور از انتظار نیست، توضیح داد: از مردم درخواست می‌شود در صورت مواجه با سیل خونسردی خود را حفظ و به نیروهای خدمات‌رسان از جمله راهداری، هلال احمر و ... اعتماد کنند تا آنها بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بازگشایی مسیرهای تردد اقدام کنند.

این مسئول اظهار کرد: بدون‌شک درگیری نیروهای خدمات‌رسان با حواشی باعث کندشدن فعالیت آنها شده و روند خدمات‌رسانی را کند می‌کند.

وی در پایان از مردم درخواست کرد طی چند روز آتی از سفرهای غیرضروری در محورهای برون‌شهری پرهیز کنند تا شاهد تکرار تجربه تلخ برخی استان‌ها در چند روز اخیر نباشیم.