شناسهٔ خبر: 113668 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

بازگشایی مسیر  اصلی درگیر سیلاب دلگان_هودیان/ آسیب دیدن دوهزار کیلومتر از راه‌های آسفالته روستایی و خاکی در پی وقوع سیل

آماده باش كامل راهداري استان كرمان براي مقابله با سيل مونسوني مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از بازگشایی مسیر  اصلی درگیر سیلاب دلگان_هودیان و شش مسیر در جنوب این استان خبر داد. 

جلال الدین قادری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه در پی اعلام وضعیت قرمز هواشناسی و بروز بارندگی و سیلاب شدید در سیستان و بلوچستان ۱۰ مسیر ارتباطی جنوب استان مسدود شد، گفت: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی راهداران تاکنون شش مسیر دلگان- ایرانشهر، دلگان- هودیان، جلگه- ایرانشهر، قصرقند- ایرانشهر، ایرانشهر- مهرستان و اسپکه - فنوج بازگشایی شده است. 

وی از انسداد چهار مسیر فرعی و اصلی در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار کرد: در تلاش هستیم با فروکش کردن سیلاب مسیرها را برای تردد کاربران جاده‌ای باز کنیم؛ چراکه تا کنون بیش از ٢٠٠ کیلومتر از راه‌های آسفالته روستایی و هزار و ٨٠٠ کیلومتر از راه‌های خاکی و ۴۵ ابنیه فنی آسیب دیدند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان، در حال حاضر ۳۴۰ راهدار در قالب ۵۰ اکیپ با همکاری بخش خصوصی در ١٣ شهرستان جنوب استان در حال خدمات‌رسانی هستند.

قادری در خصوص برآورد خسارات وارده به محورهای این استان در پی سیلاب اخیر عنوان کرد: بر اساس برآورد اولیه سیلاب چند روز اخیر در جنوب این استان تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت به شبکه راه‌های تحت پوشش این اداره کل وارد کرده است و همچنان احتمال خسارت بیشتر با توجه به تداوم بارندگی وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شهروندان سیستان و بلوچستان از سفرها و تردد غیر ضروری پرهیز کنند.