شناسهٔ خبر: 113732 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد؛

متناسب‌سازی فضای بندر مسافری شهید حقانی برای افراد کم‌توان جسمی/ تخفیف ۵۰ درصدی بلیت سفر دریایی برای معلولان

سالن مسافری بندر قشم مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از متناسب سازی فضای بندر مسافری شهید حقانی و تخفیف ۵۰ درصدی بلیت برای معلولان و افراد کم‌توان جسمی در راستای اجرای قانون رعایت حمایت حقوق معلولان در این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی با بیان اینکه در راستای اجرای مفاد ابلاغیه قانون حمایت ازحقوق معلولین کشور اجرای این امر در بندر مسافری شهید حقانی در حال انجام است، گفت: افراد معلول و کم‌توان جسمی با ارائه کارت شناسایی معتبر مبنی بر معلولیت خود می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی بلیت سفر دریایی از مبدا بندر شهید حقانی به مقصد جزایر قشم و هرمز بهره مند شوند.

وی افزود: در اختیار قرار دادن ویلچر و متناسب فضا برای سهولت در تردد افراد معلول و کم توان از دیگر اقدامات است که در بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور بندر شهید حقانی انجام شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بندر مسافری شهید حقانی، به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور، با دارا بودن ۳۸ فروند شناور فعال و ۴۰۴۷ صندلی، کار جابه‌جایی روزانه ۸۰۰۰ نفر مسافر و گردشگر را بر عهده دارد.