شناسهٔ خبر: 113760 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران گفت:

هواپیماهای چهار کشور برای تعمیر به ایران اعزام می‌شوند / باحداکثر ظرفیت به استقبال جابجایی زائران اربعین می‌رویم

محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام استفاده حداکثر ظرفیت برای برای جابجایی مسافران اربعین گفت: هواپیماهای چهار کشور برای تعمیر به ایران اعزام می شود که امکان اعلام اسامی این کشورها به دلیل حفظ طبقه بندی اطلاعات وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ ، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه مراسم تقدیر از دست اندرکاران حج ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هواپیماهای چهار کشور برای تعمیر به ایران اعزام می شود که امکان اعلام اسامی این کشورها به دلیل حفظ طبقه بندی اطلاعات وجود ندارد.

وی افزود: همه کارهای تعمیر هواپیماها درکشور انجام می‌شود و قریب به هشت ماه است که هیچ هواپیمای و موتوری برای تعمیرات به خارج اعزام نشده است، همه کارها نیز در سطح تعمیرات تا چک های سنگین هواپیماهای غربی و شرقی در داخل کشور در حال انجام است.

محمدی بخش گفت:در حوزه تأمین اقلام بخشی از اقلام الزاما باید در کارخانه سازنده تأمین شود که این بخش از اقلام اکنون با شرایط سخت به خاطر شرایط تحریم‌ها در حال تامین است.

معاون وزیر راه گفت: سازمان هواپیمایی کشوری با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت های قانونی موضوع نهضت تأمین قطعه با استاندارهای هوایی دنیا را راه اندازی کرده است  و بخش زیادی از قطعات در داخل کشور تهیه و تعمیر می شود و کماکان برخی از قطعات وارد می‌شوند.

محمدی بخش ادامه داد: پروازهای چارتری با ابلاغیه سازمان مدیریت شده است و هدف ما حذف کامل پروازهای چارتری نیست بلکه مسیرها و شرکت‌های هواپیمایی که  الزاما چارتری هستند در آن مسیرها اجازه پرواز نخواهند داشت و مسیرها محدود و ابلاغ هم شده است.

وی افزود: رسما با امضای معاون هوانوردی به ایرلاین‌های مربوطه ابلاغ شده است که کدام شرکت‌ها، در کدام مسیرها اجازه فروش دارند یا نخواهند داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بنا است برای پروازهای اربعین  بلیت چارتری نداشته باشیم و شرکت‌های هواپیمایی مستقیماً بلیت‌های اربعین را به فروش برسانند.

وی افزود: برای عملیات اربعین که بین یک هفته الی ۱۰ روز است ،عملیات هوایی و  برنامه خاصی در نظر گرفته شده است که اعلام خواهد شد و علیرغم محدودیت هایی که فرودگاه نجف و بغداد دارند با حداکثر ظرفیت به استقبال جابجایی زائران اربعین خواهیم رفت.

وی در خصوص ادعای سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستان مبنی بر وقوع رویداد همجواری سه هواپیمای پاکستانی در آسمان ایران گفت: اظهار نظر سخنگوی شرکت هوایی پاکستانی غیرکارشناسی و غیرحرفه ای بود و باید سازمان هواپیمایی کشوری که این رویداد در آن اتفاق افتاده آن را اعلام می‌کرد که طبیعتا سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران باید آن را اعلام می‌کرد و ما نوار مکالمات خلبان با مرکز کنترل فضای کشور را پیاده سازی کردیم، خلبان به دلیل عدم درک درست از مفاهمه  اقدام به کاهش ارتفاع کرده است؛ بنابراین  این گزارش به ایکائو و کشور پاکستان ارائه شده است.

معاون وزیر راه در خصوص ورود ناوگان جدید گفت:توسعه ناوگان در دستور کار دولت است و ابلاغ اقای رئیس جمهور حتما باید انجام شود که از چند مسیر در حال انجام است یکی ورود مستمر هواپیما و هلی کوپتر است که باتوجه به شرایط تحریم و محدودیت ها کماکان درحال انجام است و سرخط آوردن هواپیماهای زمین گیر از دیگر اقدامات است، همچنین خرید هواپیمای نو را نیز در دستور کار داریم که همه این اقدامات در کنارهم و به طور موازی در حال انجام است.