شناسهٔ خبر: 113784 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواشناسی کشور خبر داد؛

خرید یک رادار هواشناسی با وجود تحریم‌ها

سحر تاجبخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: علی رغم تحریم‌های بسیار شدیدی که برای خرید تجهیزات به ویژه رادارهای هواشناسی وجود دارد، توانستیم با حمایت‌های دولت و وزیر راه و شهرسازی، یکی از رادارهای هواشناسی را خریداری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور در برنامه «صف اول» شبکه خبر با اشاره به خرید یک رادار هواشناسی علی‌رغم تحریم‌ها اظهار کرد: در فاز نخست برای توسعه شبکه رادار و پوشش کل کشور حداقل ۱۶ رادار دیگر نیاز است.

وی افزود: توانستیم در یکی دو سال اخیر با حمایت‌های دولت و وزیر راه و شهرسازی، یکی از رادارهای هواشناسی را خریداری کنیم که اکنون تجهیزات این رادار در سازمان هواشناسی آماده است و به محض اینکه ابنیه آن نیز آماده شود، یک رادار به شبکه رادار کشور اضافه می شود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در سال‌های اخیر اعتبارات هواشناسی رشد خوبی داشته و ما این را مدیون سازوکارهایی هستیم که در دولت تعریف شده اما چون غالب تجهیزات ما خرید خارجی است و به تناسب این افزایش اعتبار، نرخ تجهیزات هم به دلیل بالا رفتن نرخ ارز گران شده است، بنایراین افزایش اعتبارات نتوانسته آنچنان که باید ما را در پیش‌برد اهداف خاص سازمان و قوانینی که برای ما تعریف شده، کمک کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور تاج‌بخش تصریح کرد: با وجود این سازمان هواشناسی در سال‌های اخیر از زمانی که قانون هوای پاک و قانون مدیریت بحران ابلاغ شده، سعی کرده است در چارچوبی که دولت مشخص کرده، با اعتبارات موجود گام‌هایی را برای اجرای این قوانین بردارد که خوشبختانه بخشی از این گام‌ها برداشته شده است.