شناسهٔ خبر: 113820 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل روند جهشی گرفته است

سيد كمال‌الدين ميرجعفريان معاون هماهنگی امور عمراني استاندار اردبيل معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت : استان اردبیل در توسعه بزرگراه‌ها روند جهشی گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، سیدکمال‌الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: استان اردبیل در برخی از شاخص‌ها از میانگین کشوری پایین است و با ارزیابی، تحلیل و بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که استان اردبیل در ۱۵ شاخص عمده از متوسط کشوری پایین‌تر است و باید همت جمعی برای ارتقای شاخص‌ها را شاهد باشیم.

وی افزود: یکی از این شاخص‌هایی که استان اردبیل از آمار پایین رنج می‌برد، در بحث تأمین آب شرب شهرها و روستاها است که با هدف محرومیت‌زدایی برای ۴۵۴ روستا آبرسانی با همراهی سپاه استان در حال انجام است.

میرجعفریان دومین اولویت استان را در رسیدن به شاخص‌های کشوری توسعه راه‌ها و بحث زیرساخت‌های حمل و نقل برشمرد و اضافه کرد: اردبیل جز معدود مراکز استان است که با بزرگراه به مرکز کشور متصل نشده و ضروری است در توسعه چهار خطه‌ها اقدامات مؤثری انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: با همت راه و شهرسازی استان توسعه بزرگراه ها در محورهای مواصلاتی استان اردبیل هم اکنون با احداث ۲۰۰ کیلومتر در اولویت قرار داده و در کنار آن پروژه راه آهن اردبیل نیز برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به سرعت اجرایی شده و مراحل تکمیلی آن را شاهد هستیم.

میرجعفریان به تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل به عنوان اولویت اصلی توسعه استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه استان اردبیل، استان گردشگرپذیر است زیرساخت راه از مهمترین مؤلفه‌هاست که توسعه چهار خطه‌ها و بزرگراه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع مسکن اشاره کرده و ضرورت تولید مسکن را به عنوان دغدغه اصلی برای همه ساکنان شهرها و روستاها یادآور شد و اضافه کرد: ۳۵ درصد اقتصاد خانوارها مربوط به مسکن است و در کاهش دغدغه خانواده‌ها در این زمینه دولت سیزدهم تولید چهار میلیون مسکن را در چهار سال هدف‌گذاری کرده است.

میرجعفریان تصریح کرد: براساس قانون جهش تولید مسکن در استان اردبیل نیز سالانه ۱۵ هزار واحد و در چهار سال ۶۳ هزار واحد مسکن تولید و تحویل متقاضیان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از تأمین زمین و پرداخت تسهیلات برای واحدهای احداثی به همراه آورده متقاضیان خبر داد و اظهار کرد: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر راه و شهرسازی و مابقی مناطق بنیاد مسکن متولی است که در شهرهای مشگین شهر و اردبیل متولی ساخت راه و شهرسازی است و در سایر شهرها در قالب گروه‌های ساخت، احداث واحدهای مسکونی را توسط بنیاد مسکن استان شاهد هستیم.

وی گفت: آورده ۴۰ میلیون تومانی متقاضیان به عنوان محرک اصلی در این زمینه بوده و اگر آورده متقاضیان به موقع پرداخت شود، تکمیل و راه‌اندازی واحدها زمان‌بر نبوده بلکه به سرعت انجام خواهد شد.

میرجعفریان به پرداخت تسهیلات ویژه برای بافت‌های فرسوده درکنار ودیعه مسکن اشاره کرد و افزود : با تأمین زمین و آورده متقاضیان بخش عظیمی از مشکلات برطرف شده و در کنار آن بانک عامل نیز ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات را در این حوزه پرداخت می‌کند.