شناسهٔ خبر: 113882 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای تأمین مسکن استان عنوان شد:

پرداخت آورده اولیه ۲۸۹۳ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن استان ایلام تاکنون

جلسه شورای تامین مسکن ایلام2.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام درجلسه شورای تأمین مسکن استان که به ریاست استاندار ایلام با هدف بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن استان برگزار شد از پرداخت اولیه مبلغ آورده ۴۰ میلیون تومانی توسط ۲۸۹۳ نفر از متقاضیان استان تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام و دبیر شورای تأمین مسکن استان در این جلسه گفت: برنامه تولید مسکن درچشم انداز ۴ ساله استان را ۳۲۶۰۱ واحد تعریف شده که احداث ۱۲۸۸۹ واحد از این میزان به طور مستقیم  توسط راه و شهرسازی استان به انجام خواهد رسید و ما بقی آن از طریق تولید مسکن در محلات هدف (باز آفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی) ، مسکن روستایی، مسکن استیجاری و تولید مسکن بخش خصوصی احداث خواهد شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه خاطر نشان کرد: تاکنون ۳۸۸۰۸ نفر در برای نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد تا کنون ۶۵۲۴  نفر تأیید نهائی شده اند، و در حال حاضر ۲۸۳۹ متقاضی ۴۰ میلیون تومان سهم آورده اولیه خود را  واریز کرده اند و پروژه به آنها تخصیص داده شده است علاوه براقدامات فوق تاکنون تفاهمنامه با سپاه پاسداران استان ، بنیاد شهید و بهزیستی برای احداث مسکن منعقد شده است.  

بهادری با اشاره به اینکه اکثر متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن مربوط به مرکز استان می باشد افزود: با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و به کار گیری فناوریهای نوین هم اکنون در پروژه ۶۳۰ واحدی ماهور شهر ایلام سرعت عمل در احداث در حال رکورد زدن هست و قطعاً در پروژه های آینده نیز از این فن آوری استفاده خواهد شد.       

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود در سایتهای مسکن ملی زمین لازم جهت خدمات عمومی در نظر گرفته شده است.           

بهرام نیا استاندار ایلام در این جلسه ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته در بخش نهضت ملی مسکن استان گفت: همزمان با احداث این واحدها می بایست زمینه احداث زیرساختهای محلات مسکن ملی نیز فراهم شده تا ضمن خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه رفاه عمومی نیز در این محلات ایجاد شود و ساکنین آنها برای تأمین مایحتاج روزانه و همچنین مدارس فرزندان و ... دچار مشکل نشوند.