شناسهٔ خبر: 113885 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک سازمان راهداری با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛

سهم ۹ درصدی حمل و نقل در تولید ناخالص کشور/ کمبود اعتبارات یکی از مهمترین مشکلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

جابجایی کالا خراسان جنوبی.jpg سهم ۹ درصدی حمل و نقل در تولید ناخالص کشور و کمبود اعتبارات به عنوان یکی از مهمترین مشکلات سازمان راهداری برخی از مواردی بود که در نشست مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست مشترک این سازمان با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که مسئولیت جابجایی بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر در کشور را به عهده دارد، با محدودیت بودجه ملی مواجه است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته با تدابیر اتخاذ شده و مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون عمران و افزایش بخشی از درآمدهای سازمان، امکان ادامه فعالیت پروژه‌های کلان و ملی این سازمان فراهم شد.

استهلاک و فرسودگی ماشین‌آلات راهداری و کمبود اعتبارات برخی از مهمترین مشکلات سازمان راهداری

در این نشست، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز وجود نیروی کارشناسی توانمند و داده‌های اطلاعاتی قابل اعتماد برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های راهداری و حضور تیم‌های عملیاتی در تمام نقاط کشور را از نقاط قوت حوزه راهداری کشور خواند و گفت: افزایش اضمحلال و کاهش کیفیت رویه آسفالتی راه‌ها، استهلاک و فرسودگی ماشین‌آلات راهداری، مشکلات معیشتی و استخدامی نیروی انسانی راهداری کشور و کمبود اعتبارات از مهمترین مشکلات این بخش است.

سهم ۹ درصدی حمل و نقل در تولید ناخالص کشور 

محمد تیموری، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با حضور در نشست مشترک این سازمان با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور متعلق به بخش حمل و نقل است که بیش از ۹۰ درصد از آن در بخش حمل و نقل جاده ای کشور است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه اظهار کرد: نگهداری ۲۲۱ هزار کیلومتر راه، ۳۶۴ هزار دستگاه پل‌، یکهزار و ۵۹ راهدارخانه و پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر روشنایی راه ها، چهار هزار قرارداد بزرگ و ۲۰ هزار نیروی فعال، بخشی از توانمندی های صنعت حمل و نقل جاده‌ای کشور است.