شناسهٔ خبر: 113914 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در بازدید اعضاء کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مرکز مدیریت راه‌های کشور مطرح شد؛

لزوم بررسی علل تأخیر در فرآیند واردات ماشین‌آلات راهسازی با هماهنگی مجلس و دولت/ کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

مرکز مدیریت راه ها لزوم بررسی علل تأخیر در فرآیند واردات ماشین‌آلات راهسازی با هماهنگی مجلس و دولت و حمایت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برخی از مواردی بود که در جلسه مشترک این سازمان با کمیسیون عمران مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید البرز حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعضای کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه مشکلات حوزه راهداری باید به گونه‌ای صحیح تبیین شود، اظهار کرد: رفع نشدن مشکلات موجود در مرزها به دلیل نبودن این مسائل در چارچوب اختیارات سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای است و این سازمان به کمک و مساعدت بیشتری نیاز دارد.
وی افزود: برای تجهیز راه‌ها باید از ظرفیت‌های موجود در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استفاده بهینه شود.

لزوم بررسی علل تأخیر در فرآیند واردات ماشین‌آلات راهسازی

کمال علیپور، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: معرفی استعدادهای موجود در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور پیش‌بینی در بودجه سال آینده و تعیین اولویت‌ها، مشخص کردن حریم راه‌ها و رسیدگی به پایانه‌های مرزی و داخلی از موضوعات دارای اهمیت در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

علیپور در خصوص ساماندهی وضعیت ماشین‌آلات راهداری در کشور نیز عنوان کرد: باید علل تأخیر در فرآیند واردات ماشین‌آلات راهسازی ضمن هماهنگی با مجلس شورای اسلامی و دولت بررسی و حل شود.

شریعتی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این نشست گفت: با توجه به شرایط شهرهای کم برخوردار در کشور و استان‌های شمالی باید مطالعات درستی برای این مناطق داشته باشیم که اقدامات راهداری در آن‌ها به درستی صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نوسازی ناوگان راهداری در شهرستان‌ها را دارای اهمیت ویژه‌ای خواند و اظهار کرد: فعالیت در نقاط دور دست به صرفه نیست، لذا برای مناطق محروم و کوهستانی باید دست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باز باشد تا بتواند کار کند.

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش کیفیت تدریجی راه‌ها بیان کرد: بازگشت راه‌ها به وضع موجود دشوار می‌شود، با کمبود بودجه مواجه هستیم اما با این وجود باید نظارت لازم بر کیفیت کار پیمانکاران صورت گیرد.

وی افزود: کمیسیون عمران حامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و خواستار توسعه ارتباطات با این سازمان است.

رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات انجام شده در سیل اخیر بیان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سیل اخیر با به کارگیری ماشین آلات راهداری، جور مدیریت بحران را کشید و عملکرد این سازمان قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه این سازمان نیازمند توجه ویژه‌ای است و به رغم اختصاص اعتبارات محدود اما انتظارات از آن بالا است، اظهار کرد:‌ بسیاری از جاده‌های اصلی در حال استهلاک است و باید به این وضعیت با توجه به حجم بالای جابه‌جایی بار مسافر از بستر راه رسیدگی شود.

تاکید بر فعال‌سازی و استفاده از انجمن‌های صنفی در حوزه راه‌ها

در ادامه این نشست، دنیامالی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای ضمن توجه به نگهداری راه‌ها، موضوع فعال‌سازی و استفاده از انجمن‌های صنفی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

دنیامالی خاطرنشان کرد: نگهداری صحیح منابع، آسفالت راه‌ها و کنترل بارنامه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از موضوعاتی هستند که از اهمیت قابل توجهی برخوردارند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به منظور آشنایی با سامانه‌های اطلاع رسانی ۱۴۱ و فعالیت‌های مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری وحمل‌ و نقل جاده‌ای از این مرکز بازدید کردند. همچنین در این نشست معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،‌ معاون راهداری سازمان و معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حضور داشتند.