شناسهٔ خبر: 113926 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز سیاستهای راهبردی وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

رونمایی از برنامه‌های راهبردی توسعه استان‌ها

بازدید رئیس مرکز سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: در جریان حضور رئیس جمهور محترم در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی، از «برنامه های راهبردی توسعه استان‌ها» رونمایی شد.

فاطمه سادات حمیدیان رئیس مرکز سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور در وزارت متبوع برگزار شد ضمن اعلام گزارش امور، از برنامه‌های راهبردی توسعه استان‌ها که با زحمات شبانه‌روزی همکارانم در مرکز سیاست‌های راهبردی وزارت‌خانه تدوین شده است رونمایی شد.

حمیدیان ادامه داد: باعنایت به ماموریت این مرکز به عنوان نماینده وزارتخانه در شورایعالی آمایش سرزمین ، این برنامه ها تهیه و تدوین و به شورایعالی آمایش سرزمین ارسال شده و پس از اخذ تاییدیه توسط وزیر راه و شهرسازی  به استان ها ابلاغ خواهد شد.

به گفته حمیدیان رئیس جمهور ضمن ملاحظه برنامه‌ها و اعلام رضایت از تدوین این سند راهبردی بر لزوم و اهمیت تسریع در اجرایی نمودن  این برنامه‌ها در استان‌ها تاکید کردند.

گفتنی است، وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از اولین دستگاه‌های اجرایی پیشقدم در تهیه اسناد توسعه استانی مطابق چارچوب سند ملی آمایش سرزمین بوده ، که پس از تایید نهایی سازمان برنامه و بودجه ؛ اجرای این سند تا پایان سال جاری برای افق ۱۴۲۴ به اجرا در خواهد آمد.