شناسهٔ خبر: 113965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرماندار شهرستان نیر خبر داد:

لکه‌گیری ۹۰ هزار مترمربع از راه‌های اصلی نیر توسط راهداران

روکش آسفالت فرماندار شهرستان نیر گفت: هفت کیلومتر روکش آسفالت و ۹۰ هزار متر مربع لکه‌گیری راه‌های اصلی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال با تلاش راهداران استان اردبیل انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، فرماندار شهرستان نیر گفت: شهرام محمدی شهرستان نیر امسال به کارگاه راهسازی و آسفالت‌ریزی تبدیل شده به طوری که شاهد لکه‌گیری‌های وسیع در خیابان‌ها و راه‌های اصلی این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به واقع شدن نیر در مسیر جاده ترانزیتی بین استان اردبیل و چند استان همسایه تصریح کرد: روزانه شاهد تردد هزاران دستگاه ماشین ترانزیتی، مسافربری و گردشگری در این شهرستان هستیم که همین امر حساسیت رسیدگی به وضعیت محورهای مواصلاتی را بیشتر می‌کند.

فرماندار نیر نگهداری و ترمیم جاده داخل شهر را صرفاً متوجه شهرداری ندانست و گفت: همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی به ویژه راهداری در این راستا مهم و ضروری است.

محمدی وضعیت نامناسب آسفالت راه‌ها در چند ماه اخیر را یادآور شد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده، همت اداره راهداری شهرستان نیر و اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان استان اردبیل هفت کیلومتر روکش آسفالت و ۹۰ هزار متر مربع لکه‌گیری راه‌های اصلی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال انجام گرفت.

رئیس شورای اداری شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۹ کیلومتر راه روستایی شامل ۶ کیلومتر راه کوراییم - خلفلو و سه کیلومتر راه روستای اباذر - تک‌بلاغ زیرسازی و آسفالت‌ریزی شده است.

محمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه آسفالت خیابان اصلی داخل شهر نیر در دی ماه سال گذشته و در دمای زیر صفر درجه انجام شده بود، پیگیری اجرای مجدد این موضوع انجام شد و در بیش از ۷۰۰ متر داخل شهر آسفالت‌ریزی مجدد صورت گرفت.

وی بیان کرد: برای آسفالت‌ریزی کامل خیابان داخل شهر نیر و کنارگذر شمالی ناقص، از منابع در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهره‌گیری خواهیم کرد.

محمدی در ادامه اظهار کرد: راه روستایی نیر به خانم بالا کندی که سه کیلومتر است با پیگیری‌های انجام شده از طریق بسیج سازندگی و اداره راهداری راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان نیر آسفالت‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه در راه روستای کوراییم - دابانلو به طول ۶ کیلومتر زیرسازی انجام و سه کیلومتر آن به پایان رسیده تصریح کرد: بعد از سال‌ها انتظار راه کورائیم - خلفلو به طول ۶ کیلومتر و اباذر - تک بلاغ به سه کیلومتر زیرسازی و آسفالت‌ریزی شد.

محمدی افزود: پس از سال‌ها طرح مطالبه مردمی، راه کریق - آرموداغ به طول هشت کیلومتر تا پایان شهریورماه سال‌جاری نهایی شده و پس از اتمام آسفالت تحویل می‌شود.