شناسهٔ خبر: 114062 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد:

تردد ۲۴ هزارنفر مسافراز پایانه مرزی بیله سوار

۴.۴ درصد افزایش جابجایی مسافر مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:در ۴ ماهه گذشته ۲۳ هزار و ۷۳۹ نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار گفت: این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۶۰۲ نفر بود ۳ هزار و ۸۴۳ درصد رشد را نشان می دهد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه از این تعداد۲ هزار و ۲۸۶ نفر ایرانی و ۲۱ هزار و ۴۵۳ نفر نیز مسافرخارجی است تصریح کرد:مسافران ایرانی بصورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کرده اند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل از رشد ۴ هزار درصدی مسافران خارجی ورودی به این پایانه خبرداد و بیان کرد:۱۰ هزار و ۱۸۴ نفر مسافر خارجی از طریق پایانه مرزی بیله سوار وارد و ۱۱ هزار و ۲۶۹ نفر نیز خارج شده اند.

عضو شورای اداری استان اردبیل مسافران ورودی ایرانی را ۲ هزار و ۲۶۱ نفر و مسافران خروجی ایرانی را ۲۵۱ نفر عنوان کرد و افزود : در مدت یادشده ۱۴۷ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادرات شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل  با بیان اینکه مجموع صادرات،واردات،ترانزیت ورودی و خروجی در مدت یادشده ۳۹  درصد افزایش یافته گفت: کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان ،روسیه ،گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

وثوقی با اشاره به تردد۴۶هزار دستگاه کامیون در ۴ ماه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار اظهار داشت: در مدت یاد شده تردد وسائط نقلیه از این پایانه ۵۱ درصد افزایش نشان می دهد.