شناسهٔ خبر: 114070 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

به کارگیری ۱۰۲۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور جابه‌جایی زوار اربعین حسینی از بوشهر

اربعین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از به کارگیری یک‌هزار و ۲۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور جابه‌جایی زوار اربعین حسینی از بوشهر خبر داد.

عبدالکریم اخترشناس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه در راستای برگزاری مراسم اربعین ۱۴۰۱ با نمایندگان سازمان حج و زیارت‌،‌ تشکل‌های صنفی و پلیس راه جلساتی را برگزار کردیم،‌ گفت:‌ در بحث یادآوری نیز دستور کارهای اعلام شده و شیوه نامه ابلاغی از ستاد مربوطه را ارائه کردیم و مباحث آسیب‌شناسی نیز انجام شده است. 

وی افزود: با توجه به توقف دو ساله سفرهای اربعین به سبب همه‌گیری بیماری کرونا، برآوردها براساس پیش‌بینی‌های اولیه در دستور کار قرار گرفت و با توجه به شرایط موجود ظرفیت ناوگان در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۲۷ هزار نفر جابه‌جایی مسافر انجام شد. 

اخترشناس از برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان استانداری و ستاد اربعین حسینی در هفته گذشته خبر داد و اعلام کرد: در این جلسه در خصوص موضوعات مربوطه بحث شد و جلسه‌ای نیز با مسئولان مربوطه در شهرستان‌های استان پیرامون آماده‌سازی محورهای مواصلاتی ورود و خروج زوار، پاکسازی و مجهز شدن راهدارخانه‌ها برگزار شد که بر این اساس بحث گشت‌های روزانه از ابتدا تا انتهای طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این ایام از حدود ۲۶۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی، ۵۸۰ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۱۸۰ دستگاه ناوگان سواری در استان برای اجرای این طرح استفاده خواهد شد و مرز شلمچه به عنوان مرز ورودی و خروجی این استان اعلام شده است.