شناسهٔ خبر: 114073 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روایت رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نطنز از سیلاب مرداد ماه:

با اقدامات جهادی؛ سیل در نطنز به خوبی مهار شد/حدود ۶ کیلومتر شانه های خاکی جاده در ابیانه تخریب شد

سيل شهرستان نظنز بر اثر سیل اخیر حدود ۶ کیلومتر شانه های خاکی جاده در ابیانه تخریب شدکه با کار شبانه روزی نیروهای راهداری کار ترمیم و اصلاح شانه ها انجام شد.

هشدارهای سازمان هواشناسی درمرداد ماه امسال مبنی بربارندگی های شدید در برخی از نقاط استان اصفهان،مورد توجه جدی  روسای ادارت راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان های استان  قرار گرفت به طوریکه  مدیران با فعالیت های جهادی از روزهای قبل از بارش های مرداد ماه  وارد میدان شده و با برداشتن موانع در سر راه پل ها ، رودخانه و جاده ها شرایط را به گونه ای مهیا نمودند تا در زمان احتمال وقوع سیل کمترین خسارت جانی و مالی متوجه مردم شود و همچنین از ایجاد تخریب در تاسیسات شهری و منازل زندگی مردم پیشگیری به عمل آید. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،یکی از شهرهایی که در سیل مرداد ماه امسال توانست با مدیریت بحران ازوقوع خسارت های بالا به سبب این بلیه طبیعی در امان بماند شهرستان نطنز بود که به گفته رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان اگر چه وقوع سیلاب در همان تاریخ ۶ مرداد در منطقه تاریخی ابیانه باعث انسداد محورهای مواصلاتی شده بود اما با تلاش نیروهای راهداری مسیرهای مسدود منتهی به روستای ابیانه نطنز بازگشایی شد.

اقدامات جهادی برای مهار سیل در نطنز

سعید احتشامی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نطنز گفت: اقدامات مهمی را قبل از وقوع این حادثه غیر مترقبه در سطح شهرستان به مرحله اجراگذاشتیم که شامل عدم اتراق مردم در مسیر سیلاب‌ها و مسیل‌ها و رودخانه‌های برزرود و چیمه رود بود.

احتشامی ، با اشاره به اینکه سیل در سه نقطه شهر ابیانه باعث انسداد مسیر و ریزش آوار از دهانه کوه رودخانه بود و شدت بارش در ۳ دهانه رودخانه در ۶ مرداد ماه براساس تخمین ۱۶ میلیمتر بود گفت: می توانست شدت بارش ها بیشتر باشد ولی با اقداماتی چون تخلیه پل ها و جابه جایی در نقاطی که احتمال خطر وجود داشت خوشبختانه از حادثه جلوگیری شد . و به این ترتیتب ما در دهانه رودخانه خسارت کمتری را شاهد بودیم.

وی با تاکید به اینکه در محل هایی که احتمال وقوع حادثه وجود داشت ماشین آلات راهداری اعم از لودر و گریدر مستقر بود و اکیپ های آماده باش راهداری به سرعت به محل های درگیر برای رفع انسداد اعزام می شدند افزود:هشدار های لازم به مردم داده شده بود اما شدت سیل سبب گردید برخی از شانه های جاده های خاکی از بین برود که خوشبختانه کار ترمیم و آوار برداری آن نیز انجام شد.

حدود ۶ کیلومتر شانه های خاکی جاده در ابیانه تخریب شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نطنز تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات مدیریت بحرانی که درلحظه در این منطقه انجام شد پس از ۲ ساعت محور جاده ای ابیانه توسط نیروهای راهداری باز شد و حدود ۶ کیلومتر از شانه های خاکی جاده تخریب شد .

وی با اشاره به اینکه تا ۱۱ مرداد ماه نیر های راهداری در این شهرستان آماده باش بودند تا بتوانند به حوادث احتمالی رسیدگی نمایند افزود:در همان روزهای اول در مسیرهای منتهی به روستای ابیانه به دلیل بارندگی و ورود شن و خاک این محور برای ساعتی مسدود شده بود که  توسط پرسنل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نطنز این مسیر بازگشایی شد.

رئیس اداره حمل و نقل جاده ای شهرستان نطنز عنوان کرد: ۱۲ شهرستان چادگان، کوهپایه، اردستان، تیران‌وکرون، برخوار، شاهین‌شهر، سمیرم، خوانسار، نائین، نطنز، فریدن، همچنین شهرضا، هرند نطنز و ورزنه تحت تأثیر سیلاب‌های اخیر قرار دارند.

ایمن‌سازی و رفع نقاط پرخطر محور روستایی ابیانه به طول ۲۲ کیلومتر

وی با اشاره به ایمن‌سازی و رفع نقاط پرخطر محور روستایی ابیانه به طول ۲۲ کیلومتر که از سال گذشته انجام شده است افزود: ارتقاء ایمنی و رفع نقاط پرخطر این محور در راستای عملیات راهداری حوزه استحفاظی این شهرستان بوده که شامل تعریض و اصلاح راه‌ها، لکه‌گیری، درزگیری، حذف چاله و خرابی آسفالت، اصلاح پیچ رفع نقاط حادثه خیر و انجام مواردی از این قبیل است که با اجرای آن‌ها شاهد افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات هستیم.

احتشامی تاکید کرد: ایمن‌سازی راه‌های ارتباطی، تسطیح جاده‌ها، شانه‌سازی حاشیه راه، اصلاح شیب شیروانی، آزادسازی حریم راه‌ها و پاک‌سازی آن‌ها از مهمترین اهداف عملیات راهداری در محور ابیانه است.