شناسهٔ خبر: 114075 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ محقق شد؛

رشد ۱۲۸ درصدی صادرات کانتینرهای یخچالی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش ۱۳ درصدی ترانزیت خودرو در بندر لنگه

بندر لنگه طی ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۲۸ درصدی صادرات کانتینرهای یخچالی و نیز رشد ۱۳ درصدی ترانزیت خودرو در بندرلنگه و بنادر غرب استان هرمزگان بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد مقایسه‌ای بندر لنگه و بنادر غرب استان هرمزگان (به غیر از کیش و خمیر) در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که این بنادر سکاندار صادرات کانتینرهای یخچالی با رشد ۱۲۸ درصدی و دارای جایگاه نخست تخلیه و بارگیری ۴۰۴۶۰ TEU کانتینر یخچالی و صادرات بیش از ۲۰۷۵۶ TEU کانتینر هستند.

بندر لنگه به عنوان قطب ترانزیت خودرو کشور همچنان دارای جایگاه نخست ترانزیت خودرو با تخلیه بالغ بر ۴۴ هزار و ۵۴۴ خودرو با رشد ۱۳ درصدی است و آمارها رشد ۱۹ درصدی و کسب جایگاه پنجم در تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی با ۳ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۵۸۲ تن کالا را نشان می‌دهد.

همچنین شاهد رشد ۶۲ درصدی، کسب جایگاه پنجم در تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی با بیش از یک میلیون و ۷۱۲ هزار تن، کسب جایگاه پنجم در تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی با بیش از ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۶۴۹ تن و رشد ۱۴ درصدی و کسب جایگاه چهارم در صادرات نفتی و غیرنفتی با عددی بالغ بر ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۵۳ تن در بندر لنگه و بنادر غرب استان هرمزگان طی ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

علاوه بر این باید به رشد ۶۳ درصدی، کسب جایگاه چهارم در صادرات غیرنفتی با حجم بیش از ۸۶۶ هزار و ۴۳۸ تن، رشد ۳۷۷ درصدی، ۲ پله صعود و کسب جایگاه هشتم در واردات با حجم ۱۱۱ هزار و ۵۳۹ تن، رشد ۲۹ درصدی کاپوتاژ (کرانبری) فرآورده‌های غیرنفتی به میزان بیش از ۵۳۸ هزار تن و رشد ۸۲۱ درصدی مسافر خارجی طی ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد.

تخلیه و بارگیری در بنادر تابعه غرب هرمزگان به گونه‌ای بود که بندر لنگه رشد ۷۶ درصدی، بندر آفتاب رشد ۲۸ درصدی، بندر چارک رشد ۶ درصدی، بندر سیری رشد ۲ درصدی و بنادر پارسیان رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، صادرات بالغ بر ۴۸۳ تن و رشد ۶۴ درصدی مواد معدنی بسته بندی و فله، رشد ۱۷۳ درصدی در جابجایی مسافر داخلی با حجم ۲۶۹ هزار نفر، رشد ۵۰ درصدی صدور گواهینامه شناورهای کوچک و پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه لایروبی بندر شیو، برگزاری ۱۳ جلسه مدیریت بحران در شرایط سیل و زلزله و ۱۱ مانور عملیاتی چند منظوره از دیگر اقدامات صورت گرفته تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بندرلنگه و بنادر غرب استان هرمزگان (به غیر از کیش و خمیر) است.