شناسهٔ خبر: 114085 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بمنظور افزایش ضریب ایمنی صورت پذیرفت:

اجرای عملیات روکش آسفالت در کمربندی شهرستان نکا

مازندران رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نکا از اجرای عملیات روکش آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ به طول ۳ کیلومتر در محور کمربندی نکا با هدف ارتقاء ایمنی و تسهیل تردد کاربران جاده ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،مصطفی قدمی اظهار داشت: به منظور ارتقاء ایمنی، تسهیل تردد کاربران جاده ای و لزوم توجه به نگهداری از رویه های آسفالتی موجود به عنوان سرمایه ملی با توجه به کاربری ترانزیتی محورهای استان نسبت به اجرای روکش حفاظتی میکرو سرفیسینگ در محور کمربندی نکا به طول ۳ کیلومتر اقدام و در کل مسیر کنار گذر جنوبی  شهرستان نکا عملیات روکش حفاظتی انجام خواهد شد.

وی افزود: جاده ها از جمله اموال عمومی است که قانون گذار حفظ ، حراست نگهداری ، تعریض و هرگونه فعالیتهای مرتبط با آن را به این اداره کل محول نموده ، بدیهی است ایمن نمودن محورها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قدمی در ادامه به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره و تصریح نمود : اقدامات ایمن سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی ، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها ، شانه سازی ،رنگ آمیزی پایه های تابلو و نرده های پل ، آشکار سازی نقاط پر تصادف ، نصب انواع علائم اخطاری قوس ، مسیرنما و خطر نما ، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل ، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره  به شمار می آید.

وی تصریح کرد: راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای را تشکیل می‌دهد که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی و ... است.