شناسهٔ خبر: 114091 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

راه‌اندازی سامانه پایش مصوبات سفرهای استانی اقدام مثبت وزارت راه و شهرسازی/ پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر ایرانی در عراق

جاده  راه‌اندازی سامانه پایش مصوبات سفرهای استانی اقدام مثبت وزارت راه و شهرسازی و پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر ایرانی در عراق مهم‌ترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر ایرانی در عراق

معاون وزیر راه و شهرسازی در آئین معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر ایرانی در عراق و صدور دستور آغاز اجرای عملیات احداث و بهسازی ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در فارس طی ۱۰۰ روز خبر داد.

ضرورت اعمال مدیریت یکپارچه در پایانه‌های مرزی کشور

مدیرعامل سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه دیپلماسی دولت سیزدهم سبب افزایش ۱۰۰ درصدی ترانزیت شد بر ضرورت اعمال مدیریت یکپارچه در پایانه‌های مرزی تاکید کرد.

کمبود اعتبارات یکی از مهمترین مشکلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

سهم ۹ درصدی حمل و نقل در تولید ناخالص کشور و کمبود اعتبارات به عنوان یکی از مهمترین مشکلات سازمان راهداری برخی از مواردی بود که در نشست مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

آمادگی کمیته پشتیبانی برای ارائه خدمات به زائرین اربعین

معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان راهداری در سفر ۱ روزه به استان کرمانشاه از امکانات رفاهی موجود در پایانه مرزی خسروی بازدید کرد.

پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک دو یا چندجانبه با تضمین منافع ایران و کشورهای مشترک‌المنافع

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های فنی و مهندسی کشورمان علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه غرب، پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک دو یا چندجانبه شرکت‌های فنی و مهندسی با تضمین منافع ایران و کشورهای مشترک‌المنافع را داد.

بازگشایی موقت تمامی مسیرهای استان قزوین/ بازسازی و تعمیر آسفالت و پل‌های آسیب دیده نیازمند اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از خسارت ۱۶ میلیارد تومانی به راه‌ها و پل‌های قزوین در پی وقوع سیلاب اخیر خبر داد.

بازبینی فرایند حمل و نقل در راستای تحقق ترانزیت ۱۰ میلیون تنی با روسیه

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی بر بازبینی فرآیند حمل ونقل و محمولات عبوری از کشور و اجرای تفاهمات بین‌المللی پیرامون هدف‌گذاری تبیینی ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا با کشور روسیه از طریق کریدور شمال–جنوب تاکید کرد.

 راه‌اندازی سامانه پایش مصوبات سفرهای استانی اقدام مثبت وزارت راه و شهرسازی

رئیس جمهور رشد ترانزیت، پیگیری مصوبات سفرهای استانی، راه‌اندازی سامانه‌هوشمند در حیطه کاری وزارت راه و شهرسازی، بسیج امکانات برای اعزام و بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام را از اقدامات قابل تقدیر وزارت راه و شهرسازی و زمینه‌ساز تحقق برنامه‌های کلان دولت مردمی دانست.

لزوم مطلع شدن از آخرین وضعیت‌ راه‌ها با شماره‌گیری ۱۴۱ پیش از انجام سفر

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به بارش‌های گسترده و احتمال وقوع سیل تاکید کرد هموطنان پیش از سفر با شماره‌گیری ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها و شرایط جوی محورها مطلع شوند.

انجام ارزیابی خسارات به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: همزمان با عملیات‌های راهداری در تمامی محورهای استان، ارزیابی خسارات به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان از جمله راه و ابنیه فنی در حال انجام است.

اعلام شرایط ثبت نام متقاضیان جدید واجد شرایط شرکت در آزمون تأسیس شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرایط ثبت نام از متقاضیان جدید واجد شرایط شرکت در آزمون تأسیس شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا را اعلام کرد.