شناسهٔ خبر: 114109 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پی وقوع سیل اخیر؛

خسارت به جاده های خوزستان به بیش از ۴ هزار میلیارد ریال رسید/۱۶ محور روستایی همچنان مسدود

سیل خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در پی وقوع سیل اخیر، بیش از ۴ هزار میلیارد ریال خسارت به جاده های استان وارد شد.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد اظهار کرد: به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، محمد جولانژاد اظهار کرد:  در پی ورود سامانه بارشی مونسون و وقوع سیل،۷۰ محور اصلی و شریانی به دلیل ریزش کوه وگل و لای ناشی از طغیان رودخانه ها مسدود شدند که با بکارگیری ۳۰ دستگاه ماشین آلات، ۵۰ گشت راهداری و ۴۲۰ نیروی انسانی تمامی محورهای اصلی بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی ۱۶ محور روستایی ادامه دارد.
وی افزود: ۳ محور جنگه، آیید و کارتا در بخش سوسن، ۱۲ محور بخوگان، دلی، پل آبدوغ، علی آباد، چال نرگس، تلخاب کریمی، بلوطک لندی، ناشلیل، اَنجه، کنارلکه، تپولی و دهمورد در بخش مرکزی شهرستان ایذه و محور روستایی امامزاده محمد در شهرستان بهبهان، ۱۶ محور روستایی هستند که هنوز مسدود بوده و راهداران در تلاش برای بازگشایی آنها هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه ۲۳ هزار مترمکعب در طول راه های استان ریزش برداری شده است، افزود: در پی وقوع این سیل به ۳۲۰ کیلومتر انواع راه و ۲۲۰ دستگاه ابنیه فنی خسارت وارد شد.
جولانژاد عنوان کرد: برآورد اولیه از خسارت وارده به راه های استان تاکنون ۴۴۷۰ میلیارد ریال است.