شناسهٔ خبر: 114126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبرداد:

تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ۳۷ درصد افزایش یافت

تردد خودرو مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی این استان در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از سامانه های هوشمند محور اردبیل -آستاراگفت: در چهار ماه سالجاری پنج میلیون و ۸۰۸ هزار و ۷۰۴ تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شده است.

دبیرکمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی تردد در این مدت، بیان کرد: از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۹۳۵ تردد در مبادی ورودی و ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۶۹ تردد خودرو در مبادی خروجی استان ثبت شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین تردد خودرو در جاده اردبیل - نمین بوده است، اظهار کرد: در چهار ماه سال جاری چهار میلیون و ۸۱۵ هزار و ۶۶ تردد در راه ارتباطی اردبیل - نمین ثبت شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل اضافه کرد: در این مدت بیشترین تردد به ترتیب در مبادی ورودی و خروجی محورهای اردبیل - آستارا، اردبیل - سراب و  اردبیل - مغان ثبت شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به فعال بودن ۱۸۶ سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی استان، ادامه داد: هم اکنون ۷۴ سامانه تردد شمار، ۴۱ دوربین نظارت تصویری، ۶۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت، ۲ سامانه تزین حین حرکت وسه تابلوی پیام متغییر در جاده‌های استان اردبیل فعال است.

وثوقی همچنین شناسایی ناوگان باری با تناژ اضافی غیرمجاز و برداشت پلاک و سرعت خودروهای عبوری را از قابلیت‌های مهم سامانه توزین حین حرکت عنوان کرد و گفت: ارتقای ایمنی راه‌ها و هوشمندسازی جاده‌های استان از اولویت‌های اداره کل راهداری است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل وضعیت حمل و نقل کالا و مایحتاج عمومی مردم در استان را کاملا عادی و بدون هیچ مشکلی دانست واز رانندگان خواست علاوه بر رعایت فاصله طولی بویژه در فصول بارندگی و رعایت سرعت مطمئنه از هرگونه سبقت‌ غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها پرهیز کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

وثوقی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها مطلع شوند.

از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۲۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ،  از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.