شناسهٔ خبر: 114151 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش پراکنده باران در بخش‌هایی از شمال و شمال غرب کشور /کاهش کیفیت هوا در جنوب غرب و غرب تا روز دوشنبه

بارش باران در شهر کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش کیفیت هوا در جنوب غرب و غرب با نفوذ گرد و خاک از همسایه غربی به کشور خبر داد و گفت: در بخش هایی از شمال و شمال غرب و ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آتی را اعلام کرد و گفت:  طی ۲۴ ساعت آینده در بخش هایی از اردبیل، مازندران و ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی افزایش ابر و بارش‌های پراکنده ،گاهی رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم است.

وی افزد: روز شنبه برای نواحی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی بارش باران گاهی رعد و برق و زش بادهای شدید موقتی را انتظار داریم و این شرایط تا روز تاسوعای حسینی در این مناطق وجود خواهد داشت. ضمن اینکه بخش‌هایی از ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی نیز بارش های پراکنده را دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در روز دوشنبه در نوار شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و  زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش‌های خفیف و پراکنده را خواهیم  داشت که بارش ها تا اواخر هفته با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

 وی افزود: طی چند روز آینده در نواحی شمال شرق، شرق و  به ویژه منطقه زابل و  همین طور جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

گودرزی گفت: از اواخر وقت امروز نفوذ گرد و خاک از کشورهای همسایه غربی به بخش‌هایی از جنوب غرب  و غرب کشور را  خواهیم داشت و از امشب تا روز دوشنبه در نوار غربی کشور شاهد غبارو کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

 وی بیان کرد: در چند روز آینده شرق دریای عمان مواج ومتلاطم پیش بینی شده است.

گودرزی گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در برخی ساعات وزش باد را خواهیم داشت. بیشینه دمای تهران امروز به ۳۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.