شناسهٔ خبر: 114163 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان اعلام کرد:

ماشین آلات راهداری پاسخگوی نیاز استان کرمان نیست

ماشین آلات راهداری پاسخگوی استان کرمان نیست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه ماشین آلات راهداری موجود فرسوده بوده و پاسخگوی نیاز استان کرمان با وسعت و پهناوری که دارد، نیست گفت: به شدت نیازمند تامین اعتبار هستیم و اعتبارات موجود جوابگوی حجم خسارات سیل در راه‌ها و جاده‌های استان کرمان نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده گفت: تخصیص اعتبار ملی برای خرید بلدوزر نداریم بلکه باید از اعتبارات استانی و معادن و سایر بگذاریم. ماشین آلات راهداری فرسوده و قدیمی شده و پاسخگوی استان پهناور کرمان نیست.

وی خاطرنشان کرد: ماشین آلات راهداری آسیب جدی دیده است و در صورت عدم تعمیر و بازسازی برای سیل بعدی و بحران بعدی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

عراقی زاده با بیان اینکه در حوادث اخیر تعداد سه کمرشکن و  تعدادی بیل مکانیکی اجاره شد، تصریح کرد: برخی استان ها از اعتبارات ستاد بحران برای خرید ماشین آلات راهداری استفاده می کنند اما اعتباری در کرمان به این حوزه اختصاص نمی یابد و ما همچنان به دنبال اجاره خودرو هستیم.

مدیرکل راهداری وحمل و نفل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: وجود دستگاه‌های مکش در سیل ها ضروری است که آن را در اختیار نداریم، کشنده، تریلی کمرشکن، بیل مکانیکی سنگین برای رودخانه ها نداریم در حالی که استان کرمان سیل خیز است و اگر این دستگاه ها نباشد، نمی توانیم کاری در سیل انجام دهیم.

عراقی زاده افزود: برخی از شهرستان های استان درصد برخورداری از راه روستایی بسیار پایینی دارند که پیش از سیل به عنوان اولویت های طرح های راهداری معرفی شدند.

وی یادآور شد: با وقوع سیل خرید تجهیزات و ماشین آلات سنگین راهداری و بازسازی پل‌ها و جاده‌ها از اولویت‌هایی است .که در سفر رئیس جمهور محترم به استان کرمان باید درخواست شود لذا امیدواریم در سفر رییس جمهور و هدایت اعتبارات به سمت خریدهای ضروری مشکلی از استان حل شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه یکی از اهداف مهم این اداره کل، نگهداری و آماده به کار بودن ماشین آلات راهداری و بروز رسانی دستگاه جهت خدمات رسانی بیشتر به کاربران جاده ای است، گفت: حدود ۳۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری، از تجهیزات سخت افزاری راهداران هستند که در راستای حفظ ایمنی در راههای استان مورد استفاده قرار می گیرند.

عراقی زاده یادآور شد: حدود ۴۵۰ نفر نیروی راهدار در ۱۸ شهرستان و بخش در زمستان و تابستان در شرایط سخت نگهداری بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه را برعهده دارند و تمامی این نیروها با هدف ارتقای سطح ایمنی ترافیک و کاهش سوانح و جلوگیری از تلفات جانی و مالی شبانه روز در جاده های استان در تلاش هستند.