شناسهٔ خبر: 114171 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور:

قریب به ۴ هزار پروژه راهداری سالانه در طول راه های کشور اجرا می شود

راهداری گلستان معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر یکروزه به گرگان از اجرای سالانه قریب به ۴ هزار پروژه راهداری در طول راه های کشور خبرداد و گفت:برنامه ریزی می شود که ظرف یکسال مالی این پروژه ها به پایان برسند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، رضا اکبری  در حاشیه بازدید از پروژه های راهداری استان گلستان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بعضی از این پروژه ها مانند روکش آسفالت از پروژه های جاری هستند و برخی دیگر شامل ساخت ابنیه فنی، پل ها و نقاط حادثه خیز می شود که امسال برای اجرای این پروژه ها در استان ها حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع ملی و استانی انعقاد قرارداد شده است.

به گفته وی،در  استان گلستان هم اکنون یکصد پروژه راهداری فعال است که ۲۰ پروژه مانند تقاطع فاضل آباد، تعریض محور آق قلا-بندرترکمن، اجرای روشنایی کمربندی سرخنکلاته، تعریض محور سنگدوین به بدراق، روکش آسفالت محوراصلی از بندرگز تا خراسان شمالی و اجرای روشنایی وحفاظ بتنی در مقاطع مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اکبری ادامه داد:حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون برای این پروژه ها در استان اختصاص یافته و تا آخر سال مالی امسال نیز به تناسب پیشرفت آنها اعتبارات جدیدی تزریق می شود تا در پایان سال به بهره برداری برسند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآورشد: تقاطع فاضل آباد یکی از پروژه های مهم گلستان است که بنا به مشکلات شرکت زیرساخت با پیمانکار قبلی، وزارت راه و شهرسازی، تکمیل عملیات آن را با حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به سازمان واگذار کرد.

به گفته اکبری، سازمان نیز برای تسریع در تکمیل آن و رفع این نقطه حادثه خیز که از درخواست های مردمی و تاکید  نماینده مردم شهرستان بوده، بلافاصله بعد از تحویل پروژه، برآورد کارهای باقیمانده را انجام داد و بخشی از آنها را به مناقصه گذاشت و در تعدادی دیگر با استفاده از  ماشین آلات ملکی و اجاره ای سازمان به اجرا درآمد و برای  بقیه کار نیز تا یکماه آینده پیمانکار مورد نظر مشخص و تمام تلاش می شود که ظرف شش ماه به پایان برساند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان نیز در حاشیه  این بازدیدها اظهارداشت: نقاط پرتصادف شناسایی شده استان براساس کروکی پلیس راه ۴۸ نقطه است که تقاطع فاضل آباد یکی از آنهاست.

به گفته مهدی میقانی، طبق حمایت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از استان ، رفع این نقاط در دستور کار قرار گرفته است .

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  در سفر به گلستان از راههای استحفاظی استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند عملیات اجرایی پروژه های در دست اجرا از جمله عملیات تقاطع غیرهمسطح فاضل آباد(تقاطع علی آباد به فاضل آباد)،عملیات تعریض و بهسازی محور سنگدوین به بدراق ملا در علی آباد، اجرای آسفالت گرم محور آق قلا به گنبدکاووس، شبکه روشنایی کمربندی سرخنکلاته و تعریض محور بندرترکمن و غیره قرار گرفت و وضعیت تجهیزات وماشین آلات راهداری استان از جمله گرگان را با حضور مهندس سنگدوینی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان گرگان و آق قلا بررسی کرد.