شناسهٔ خبر: 11427 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نورزاد به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آخرین اقدامات برای تکمیل ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین- رشت/ بهره‌برداری از قطعه ۳ کیلومتری در اوایل سال ۹۵

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین اقدامات برای تکمیل ۱۱ کیلومتر باقیمانده از آزادراه قزوین- رشت گفت: سعی می‌کنیم تا اوایل سال آینده قطعه ۳ کیلومتر و ۱۸۰ متری تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

علی نورزاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین اقدامات برای تکمیل آزادراه قزوین- رشت گفت: این پروژه اکنون با سرعت در حال اجرا است و حدود ۳ کیلومتر و ۱۸۰ متر از یازده کیلومتر باقیمانده را با پیمانکار قرارداد بستیم و پیمانکار در ۶ جبهه کاری مشغول است و طبق قولی که دادیم سعی می کنیم تا اوایل سال آینده قطعه ۳ کیلومتر و ۱۸۰ متری تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل کشور افزود: برای ۸ کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین-رشت در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم. خوشبختانه بانک تجارت به عنوان بانک توسعه قرار است در این پروژه سرمایه گذاری کند هم اکنون در مرحله عقد قرارداد و طی کردن تشریفات قانونی هستیم.

به گفته شعبانعلی خاوری دانشور مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان٬ ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده از آزادراه قزوین-رشت در دو فاز ۳.۲ کیلومتر و ۸ کیلومتر تعریف شد که برای تکمیل و بهر‌ه‌برداری از آنها مجموعا قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز است. احداث قطعه ۳.۲ کیلومتری از ۲۰ آذر ۹۳ کلید خورد و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد تا طبق برنامه در مدت 18 ماه تکمیل شود. مسیر ۸ کیلومتری نیز در دو لاین رفت و برگشت که مجموعا ۱۶ کیلومتر می‌شود به احداث ۲ دستگاه پل بزرگ و ۵.۵ کیلومتر تونل نیاز دارد به علاوه بخشی از آن در اراضی مردم است که هزینه عملیات اجرایی این قطعه ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شد و برای ارزیابی و تملک زمین هایی که در مسیر پروژه است نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد بنابراین در مجموع تکمیل قطعه 8 کیلومتری ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد./

برچسب‌ها:

نظر شما