شناسهٔ خبر: 114285 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش‎ها تا پایان هفته ادامه دارد/وزش باد و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها و رگبارهای پراکنده تا پایان هفته در بسیاری از نقاط کشور به دلیل رشد ابرهای همرفتی خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت جوی کشور برای امروز هجدهم مرداد و روزهای آتی گفت: امروز در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود.

وی بیشترین بارش‌های امروز را مربوط به استان گلستان و شمال خراسان شمالی دانست و افزود: فردا نیز بارش‌ها در مناطقی از گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات تهران و البرز ادامه خواهد یافت.

رفیعی خاطر نشان کرد: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب نیز گاهی رعد و برق و وزش باد شدید با این بارش‌ها همراه می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز و فردا طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مناطق غرب و جنوب غرب از جمله چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق استان‌های خوزستان و لرستان و غرب استان‌های اصفهان و فارس و جنوب استان مرکزی هم به سبب رشد ابرهای همرفتی رگبارهای پراکنده رخ خواهد داد که گاهی با رعد و برق وزش باد شدید موقتی همراه می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جنوبی نیز رگبارهای پراکنده رخ می‌دهد و روز شنبه هم آسمان صاف و جو پایدار خواهد بود.

رفیعی شرایط جوی طی ۵ روز آینده برای نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل را همراه با پدیده غالب وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک اعلام کرد و گفت: امروز و فردا هم مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز شرقی و مرکزی، شرق و شمال شرق و مرکز کشور وزش باد شدید را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هم بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور از جمله شرق استان سمنان این شرایط را تجربه می‌کنند که برخی اوقات سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی افزود: طی امروز و فردا احتمال انتقال توده گرد و خاک از روی کشورهای همسایه غربی به استان‌های کردستان‌، کرمانشاه، ایلام و خوزستان هم وجود دارد.

رفیعی آب‌های دریای خزر را برای امروز مواج اعلام کرد و گفت: شرق دریای عمان هم تا روز شنبه همچنان این شرایط را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف تا کمی ابری پیش‌بینی کرد و افزود: تهران در بعد از ظهر شاهد افزایش باد خواهد بود.

وی ادامه داد: بیشینه دمای تهران امروز به ۳۷ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز به ۲۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.