شناسهٔ خبر: 114304 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر کشور:

اقدامات خوبی برای آماده سازی پایانه های مرزی در خوزستان صورت گرفته است

بازدید وزیر کشور از مرزهای خوزستان وزیر کشور گفت: در آستانه اربعین حسینی(ع)، اقدامات خوبی برای آماده سازی پایانه های مرزی در خوزستان صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان احمد وحیدی، وزیر کشور در بازدید از پایانه مرزی بین المللی شلمچه و چذابه با بیان اینکه اقدامات و  برنامه ریزی های خوبی برای آماده سازی پایانه های مرزی صورت گرفته است، افزود: با توجه به گرمای هوا نصب سایه ‌بان، مه‌پاش در دستور کار قرار گرفته همچنین بیمارستان شلمچه برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران در حال تجهیز است.

وزیر کشور بیان کرد: اقدامات خوبی در راه های منتهی به مرزهای استان انجام شده و تا ۲۰ روز آینده آماده سازی جاده ها به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به آماده سازی پارکینگ ها در هر دو پایانه مرزی خوزستان، بیان کرد: در خصوص تامین آب و برق،  استقرار موکب‌ ها و پیش‌بینی دروازه‌ های خروجی و ورودی در حوزه گذرنامه پیش‌بینی ‌های خوبی انجام شده تا زائران به هنگام تردد از این گذرگاه مرزی شلمچه مشکلی نداشته باشند.

وحیدی ضمن توصیه به زائران اربعین حسینی مبنی بر اینکه سفر به عتبات عالیات را به تاخیر نیندازند گفت :بر اساس پیش‌یینی تعداد زائران در سال جاری زیاد است و بهتر است زائران پیش از اربعین سفر زیارتی خود را به عتبات عالیات آغاز کنند.

وزیر کشور ادامه داد: طرف عراقی از بیستم ماه محرم برای ورود زائران اربعین اعلام آمادگی کرده لذا زائران زائران عزیز سفر خود را برای ایام اربعین به تأخیر نیندازند چرا که حجم زوار بالا خواهد رفت.

وحیدی گفت: برای اربعین امسال علاوه بر گذرگاه ‌های شلمچه، چذابه، مهران و  مرز خسروی، ۲ گذرگاه مرزی در شمال غرب شامل تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق در استان کردستان به منظور سهولت در تردد زائران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای عبور با خودروهای شخصی هنوز هماهنگی با طرف عراقی انجام نشده و در صورت توافق اطلاع رسانی خواهد شد.