شناسهٔ خبر: 114310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:‌

الزام دریافت بارنامه الکترونیکی برای وانت بارهای البرز

بارنامه الکترونیکی برای وانت بارها معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: با توجه به الزام قانون و با هدف ساماندهی حمل و نقل کالا، دریافت بارنامه الکترونیکی برای وانت بارهای فعال در بخش برون شهری الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، میثم قدمی اظهارکرد: براساس ضوابط اعلام شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رانندگان وانت بارها باید مطابق با دستورالعمل‌ها برای صدور، تمدید و تعویض برگ فعالیت رانندگان حمل و نقل برون شهری نسبت به ثبت‌نام و اخذ کارت هوشمند ناوگان و رانندگان از طریق انجمن‌های صنفی رانندگان کالا و دفاتر پیش‌خوان منتخب این اداره‌کل اقدام کنند.

وی با تشریح شرایط وانت بارها برای فعالیت در بخش حمل و نقل جاده‌ای، گفت: درج نام وانت بار در کارت مشخصات وسیله نقلیه، داشتن برگ معاینه فنی مجاز و معتبر، پلاک ایران و بیمه نامه شخص ثالث معتبر از شرایط لازم برای فعالیت وانت بارها در بخش حمل و نقل جاده‌ای است.

این مسئول یادآور شد: موسسات و شرکت‌های حمل و نقل فعال بین شهری کالا فقط در محدوده فعالیت خود می‌توانند نسبت به اخذ مجوز نمایندگی ویژه فعالیت در حمل و نقل کالای سبک(وانت بارها) اقدام کنند.

قدمی در ادامه بر ضرورت دریافت بارنامه الکترونیکی برای وانت بارهای  فعال در بخش برون شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به الزام قانون و با هدف ساماندهی حمل و نقل کالا و ارتقای ایمنی خودروهای باری سبک؛ وانت بارهای  فعال در این حوزه حتما باید بارنامه الکترونیکی داشته باشند.

معاون حمل و نقل راهداری البرز با بیان اینکه ارائه هرگونه خدمات مرتبط با پیمایش تنها با داشتن بارنامه الکترونیکی امکان‌پذیر است، گفت: از رانندگان وانت بار متقاضی فعالیت در این بخش تقاضا داریم تا هرچه سریعتر نسبت به دریافت کارت هوشمند اقدام کنند چون صدور بارنامه الکترونیکی تنها با داشتن کارت هوشمند میسر می‌شود.