شناسهٔ خبر: 114331 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

افتتاح و کلنگ زنی ۳۴ پروژه راهداری و حمل و نقل بوشهر در هفته دولت

افتتاح راه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۴ پروژه راهداری و حمل و نقل بوشهر در هفته دولت خبر داد.

عبدالکریم اخترشناس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در هفته دولت ۳۴ پروژه راهداری و حمل و نقل استان بوشهر آماده افتتاح و کلنگ‌زنی هستند، گفت:‌ این پروژه‌ها شامل ۲۳ پروژه آماده افتتاح در حوزه راهداری و فناوری با ارزش اقتصادی یک هزار و ۲۶ میلیارد ریال و ۱۱ پروژه زیربنایی با ارزش اقتصادی یکهزار و ۴۷۱ میلیارد ریال در بخش کلنگ زنی است.

وی ارزش اقتصادی پروژه‌های مذکور را بالغ بر دو هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال برشمرد و عنوان کرد: پروژه‌های آماده افتتاح عمدتا در بخش زیربنایی بوده که شامل حذف نقاط پر حادثه، توسعه و تعریض راه‌های شریانی و روستایی، اجرای رفوژه میانی ورودی شهرها، اصلاح پیچ‌های خطرناک و تکمیل و ایمن‌سازی تقاطع‌ها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با تاکید براینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد افزایش ایمنی نقطه‌ای و طولی محور خواهیم بود، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت نیز در بخش ابنیه فنی راه‌ها همچون تبدیل آبنما به پل یا احداث پل جدید و افزایش دهانه پل‌های قدیم است که سهولت تردد مردم در محورهای ارتباطی و بستر لازم برای عبور روان آبها و سیلاب در فصول بارندگی را به همراه دارد.

اخترشناس با اشاره به اینکه یک پروژه شاخص فناورانه جاده‌ای نیز با نصب ۱۶ سامانه هوشمند جدید ثبت تخلف سرعت آماده بهره‌برداری است، گفت: این پروژه در محور شریانی بوشهر- برازجان - دالکی و همچنین تعداد قابل توجهی پروژه در حوزه روشنی طولی و نقطه‌ای راه‌ها و تقاطع آماده افتتاح هستند.

وی افزود: در بخش کلنگ‌زنی نیز چند پروژه شاخص از جمله احداث پل جدید درودگاه و بهسازی، تعریض راه روستایی باغان–سرچشمه، اجرای بلوار، رفوژه میانی ورودی شهر آبپخش و ادامه بلوار کنونی این شهر تا پل کلل در شهرستان دشتستان، احداث پل سیدرضا در شهرستان گناوه و همچنین چندین پروژه دیگر آماده عملیات اجرایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استانداری بوشهر در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر به عنوان نقطه عطفی در توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل است، چراکه با نگاه ویژه مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و همچنین استاندار بوشهر اعتبارات خوبی در بخش‌های ملی و استانی برای توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان از جمله پروژه‌های هفته دولت در نظر گرفته شده است که انشالله توسعه بیش از پیش راه‌ها را درپی خواهد داشت.