شناسهٔ خبر: 114342 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نهمین جلسه کمیسیون ماده ۵ استان تهران مصوب شد:

تغییر کاربری ۷/۴ هکتار از اراضی شهرستان پاکدشت در راستای قانون جهش تولید مسکن

جلسه کمیسیون ماده 5 مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تغییر کاربری ۷/۴ هکتار از اراضی شهرستان پاکدشت در راستای تامین زمین قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهر سازی استان تهران از تغییر کاربری ۷/۴ هکتار از اراضی شهرستان پاکدشت در راستای قانون جهش تولید مسکن تصریح کرد: این اراضی تامین کننده ۷۲۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان شهر تهران خواهد بود که در پاکدشت ساماندهی می شوند.

وی توضیح داد: این اراضی در مجاورت مسکن مهر امام رضا (ع) واقع شده است و به لحاظ زیر ساختی هیچ مشکلی ندارد.

محبت خواه افزود: از نکات بارز این قطعه زمین اختصاص ۱/۵ هکتار زمین ورزشی در آن است که در حال حاضر سوله ورزشی آن توسط اداره کل ورزش و جوانان در حال ساخت است.

مدیر کل راه و شهر سازی استان تهران گفت: ۷۲۰ واحد مسکونی در ۵ طبقه ساخته خواهد شد و سایر خدمات آموزشی، فرهنگی و فضای سبز نیز برای سایت مسکونی در نظر گرفته شده است.

محبت خواه در پایان تاکید کرد: در قانون جهش تولید مسکن و در تامین زمین به سرانه ها به صورت خاص توجه می شود که ۵۰ درصد از این زمین ۷/۴ هکتاری مختص سرانه ها است تا کیفیت زندگی متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافته و رضایت شهروندان حاصل شود.