شناسهٔ خبر: 114368 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری استان اعلام کرد:‌

صدور پروانه فعالیت برای ۱۱ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در البرز

صدور پروانه مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی معاون فنی و راه‌های روستایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از صدور پروانه فعالیت برای ۱۱ مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: به زودی چهار مجتمع دیگر به زنجیره خدمت‌رسانی به مسافران و کاربران جاده‌ای اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، سید وحید ابراهیم‌زاده اظهارکرد: با توجه به این که رانندگان باید بعد از هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند، بنابراین برای فراهم‌کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، ارائه خدمات مورد نیاز آن‌ها در سفر، کاهش میزان تصادفات  ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان و تامین فضای مناسب برای اقامه نماز، ساخت مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین راهی مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مجتمع‌های خدماتی رفاهی با ایجاد تمرکز خدمات مورد نیاز دریک مکان، نقش موثری در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای، کاهش تصادفات رانندگی وافزایش ایمنی تردد را دارند، افزود: این مجتمع‌ها با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اخذ موافقت اصولی از سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای احداث و نگهداری می‌شوند.

این مسئول در ادامه از فعالیت ۱۱ مجتمع خدماتی- رفاهی در سطح استان خبر داد و گفت: پروانه فعالیت این مراکز صادر شده است و همگی دارای امکانات خدماتی، رستوران، نمازخانه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ و ... هستند.

ابراهیم‌زاده همچنین از ساخت چهار مجتمع خدماتی دیگر در محورهای مواصلاتی البرز خبر داد و افزود: ساخت این چهار مجتمع در آزادراه شهید همت، جاده قدیم کرج- قزوین، جاده ماهدشت- اشتهارد و جاده کرج- ماهدشت(روبه‌روی فرودگاه پیام) آغاز شده است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هرچه زودتر تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

معاون فنی و راه‌های روستایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: مسافران و کاربران جاده‌ای برای تسهیل دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی و امکانات مجتمع‌های فعال در این استان می‌توانند از سامانه ۱۴۱ و یا برنامه   rest area  اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.