شناسهٔ خبر: 114379 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

ایستگاه ویژه جابجایی زائرین اربعین در پایانه مسافری بوشهر راه اندازی می شود

جلسه هماهنگی سفر زوار اربعین حسینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست کارگروه هماهنگی سفر اربعین استان گفت: با هدف هماهنگی بیشتر، ایستگاه ویژه جابجایی زائرین اربعین در پایانه مسافری بوشهر راه اندازی می شود .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست کارگروه هماهنگی  سفر اربعین استان بوشهر گفت: با هدف هماهنگی بیشتر، ایستگاه ویژه جابجایی زائرین اربعین در پایانه مسافری بوشهر راه اندازی می شود .

وی افزود : این ایستگاه با همکاری انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل مسافر استان و به منظور هماهنگی و ارائه خدمات مطلوبتر به زوار اربعین حسینی ایجاد میشود و در طول ایام اربعین فعال خواهد بود .

اخترشناس با اشاره به لزوم آمادگی دستگاههای مسئول در بازه زمانی سفر اربعین گفت : بر اعلام ستاد سفر اربعین کشور، طرح سراسری جابجایی زوار اربعین حسینی از ۱۰ شهریور تا ۵ مهر بمدت ۲۷ روز اجرایی می شود و زوارالحسین (ع) از شهرهای محل سکونت خود به مرز های تعیین شده و بالعکس جابجا می شوند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل اظهار داشت : در اربعین ۹۸ که بعد از آن بدلیل شرایط کرونای  سفر اربعین انجام نشد مجموعا تعداد ۲۷ هزار۹۲۰ زائر با تعداد ۹۰۹ سفر ناوگان عمومی از استان به مرز شلمچه اعزام و تعداد ۲۸ هزار زائر نیز با انجام ۶۸۶ سفر ناوگان عمومی از این مرز به داخل استان جابجا شدند.

وی با اشاره احتمال افزایش تقاضا برای سفر اربعین و لزوم هماهنگی مدیران کاروانها با بخش حمل و نقل افزود : بعد از دو دوره تعطیلی سفر اربعین بدلیل شرایط کرونایی در سالهای ۱۳۹۹  و۱۴۰۰ احتمالا امسال شاهد افزایش ۲۰ یا حتی ۳۰ درصدی تقاضای سفر برای زیارت اربعین حسینی باشیم که از مدیران کاروانها تقاضا میشود در این زمینه هماهنگی لازم را با مسئولان بخش حمل و نقل داشته باشند.

 اخترشناس در پایان بیان داشت : هماهنگی و مقدمات لازم برای جابجایی زائرین و مشتاقان سفر معنوی اربعین با همکاری دستگاههای مسئول و بویژه بخش حمل و نقل استان انجام شده و انشاالله  همانند سالهای گذشته  زائرین اربعین حسینی مشکلی برای سفرمعنوی اربعین نخواهند داشت .