شناسهٔ خبر: 114500 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد؛

آغاز عملیات پروازی اربعین حسینی از۲۰ شهریور ماه/ ممنوعیت فروش بلیت پروازهای اربعین توسط آژانس ها و اپلیکیشن ها

سازمان هواپیمایی کشوری سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: عملیات پروازی اربعین حسینی از ۲۰ شهریور ماه آغاز و در ۳۱ شهریور ماه پایان خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ‌میراکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: عملیات پروازی اربعین حسینی از۲۰ شهریور ماه آغاز ودر ۳۱ شهریور ماه پایان خواهد یافت.

رضوی به تشکیل اولین جلسه‌ ستاد پروازهای اربعین ۱۴۰۱ با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران صنعت حمل ونقل هوایی اشاره کرد و افزود: در این جلسه برنامه‌ریزی به موقع به منظور انجام پروازهای ایمن و راحت در ایام اربعین توسط شرکت های هواپیمایی مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پروازهای اربعین امسال از ۲۲ فرودگاه داخلی به مقاصد نجف و بغداد انجام خواهد شد، افزود: همچنین پروازهای عتبات از فرودگاه امام (ره) از ترمینال سلام انجام خواهد شد.

رضوی بالا بودن درجه حرارت، گردو غبار و قرار داشتن در پیک پایانی سفرهای تابستانی را از جمله محدودیت های انجام پروازهای اربعین امسال برشمرد و گفت: از شرکت های هواپیمایی خواسته شده است با توجه به محدودیت های موجود برنامه‌ریزی برای پروازهای اربعین از هم اکنون صورت گیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بر ممنوع بودن پروازهای چارتری در ایام اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: همچنین مقرر شده است براساس دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا اقدامات بهداشتی لازم در مسیرهای رفت و برگشت انجام شود.

وی با تاکید بر ایجاد تعادل و توازن در بین پروازهای برنامه‌ای داخلی و پروازهای اربعین توسط شرکت های هواپیمایی افزود: براساس برنامه‌های ابلاغی، شرکت ها موظف هستند برنامه شهریور امسال را براساس محدودیت ها و ظرفیت های موجود تنظیم کنند.

رضوی‌ تصریح کرد: در این جلسه بر ایجاد هواپیمای پشتیبان، پاسخگویی به موقع به مسافران و معرفی یک نفر نماینده‌ تام الاختیار در فرودگاه‌های نجف و بغداد تاکید شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی‌ همچنین از ممنوع بودن فروش بلیت پروازهای اربعین توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایر اپلیکیشن ها خبر داد و گفت: فروش بلیت پروازهای اربعین صرفا از طریق سایت شرکت‌های هواپیمایی مجاز خواهد بود.