شناسهٔ خبر: 114505 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

شناسایی ۷ هزار هکتار از زمین‌های مازاد دستگاه‌ها برای ساخت مسکن ملی

فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تاکنون حدود ۷ هزار هکتار از اراضی مازاد در اختیار دستگاه‌های دولتی شناسایی شده است.

به گزارش گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا فخاری در بخش خبری نیمروزی سیما در توضیح اهمیت تفاهم‌نامه مشترک همکاری فی‌مابین سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان ثبت اسناد کشور، گفت: این تفاهم‌نامه در مورد قانون حدنگار است که براساس آن به طور طبیعی نسبت به شناسایی اراضی مربوط به دولت و سایر دستگاه‌ها اقدام خواهد شد و این امر می‌تواند نقش پشتیبان و تسریع‌کننده در شناسایی اراضی دولتی داشته باشد که در مراحل بعدی این اراضی به وزارت راه و شهرسازی منتقل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: آنچه که تاکنون به عنوان اراضی موردنیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته، حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد است که هیچ بخشی از این میزان از زمین‌های در اختیار سایر دستگاه‌ها نیست. 

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف در سال‌های قبل زمین‌هایی را در اختیار گرفته‌اند و این امر موکول به جانمایی، ساخت و بهره‌برداری این اراضی بود که متاسفانه در طول این سال‌ها این اتفاق صورت نپذیرفته و اراضی در حال حاضر در اختیار این دستگاه‌ها است.

فخاری اضافه کرد: ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن ناظر بر چگونگی بازگشت این اراضی به وزارت راه و شهرسازی است که ان‌شاء‌الله بتوانیم از این اراضی در ساخت نهضت ملی مسکن بهره بگیریم. 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه از حدود ۷ هزار هکتار اراضی شناسایی شده حدود ۵۰۰ هکتار آن در مراحل جاری برای تغییر کاربری و تثبیت نهایی برای اجرای طرح نهضت ملی است، خاطر نشان کرد: این اراضی در مرحله انتقال اسناد به نام سازمان ملی زمین و مسکن است. 

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای اجرای قانون جامع حدنگار امروز به امضاء طرفین رسید.