شناسهٔ خبر: 114518 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد؛

افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور/ افزایش ارتفاع موج در دریای عمان و هشدار به صیادان و فعالان دریایی

گرمای هوا کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما در دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور خبرداد و گفت: آب‌های جنوبی کشور مواج و متلاطم خواهد شد و لازم است، صیادان و فعالان دریایی توجه لازم را داشته باشند.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  در تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز بیست وسوم مرداد ماه و روزهای آتی، گفت:‌ طی پنج روز آینده دربیشتر مناطق جوآرام و پایدار خواهد بود و در این مدت در جنوب سیستان‌ و بلوچستان، جنوب کرمان و ارتفاعات شرقی هرمزگان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبارپراکنده باران رخ خواهد داد و گاهی اوقات  با رعدوبرق و وزش باید شدید موقتی همراه است.

وی افزود: پدیده غالب، طی این چند روز در شمال سیستان و بلوچستان و مناطقی از شرق کشور وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

رفیعی گفت: در دو روز آینده آسمان استان‌های خوزستان و ایلام و شمال بوشهر غبار آلود خواهد شد و در برخی ساعات وزش باد و گردو خاک را در این مناطق تجربه می‌کنند.  

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی افزایش نسبی دما پیش بینی می شود که بین ۲ تا ۴درجه  در این مناطق افزایش دما خواهیم داشت.

رفیعی خاطر نشان کرد: آب‌های جنوبی کشور به ویژه شرق دریای عمان طی سه روز آینده مواج و متلاطم پیش بینی می شود و افزایش ارتفاع موج در مناطق فرا ساحل به ۳ متر خواهد رسید و صیادان و فعالان دریایی باید توجه لازم را به این مخاطرات داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را برای امروز ابری و گاهی همراه با وزش باد اعلام کرد و گفت: در گرمترین ساعت بیشینه دما به ۳۶ درجه خواهد رسید و پیش بینی می شود کمینه دما هم به ۲۴ درجه بالای صفر برسد.