شناسهٔ خبر: 114536 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهاباد خبر داد:

 نصب ۱۸۷ عدد علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی شهرستان مهاباد

علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی شهرستان مهاباد رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهاباد از نصب ۱۸۷ عدد علایم ایمنی در محورهای ارتباطی این شهرستان طی چهار ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رحمت نویدی نیا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهاباد اذعان داشت: از فروردین تا پایان تیر ماه سال جاری در محورهای مواصلاتی این شهرستان ۲۹۰ عدد تابلو و علائم جمع آوری و بازسازی شده است.

وی از نصب ۷۰ عدد گاردریل در محورهای شهرستان مهاباد طی چهار ماه اول سالجاری خبرداد و بیان داشت: در راستای ایمنی تردد های جاده ای ۱۴۰ عدد گاردریل جمع آوری و تعمیر، ترانشه برداری ۱۷ کیلومتر، تعمیر نرده حفاظ و قرنیز ۲۸ عدد، تسطیح و رگلاژ شانه ها ۲۷۰ کیلومتر نیز پاکسازی و تسطیح حریم ۵۵ کیلومتر عملیاتی شده است.

نویدی نیا در مورد اقدامات لازم در خصوص آرام سازی و آشکار سازی نقاط پرحادثه در مدت زمان مذکور گفت: اجرای ۸ مورد سرعت کاه، رنگ آمیزی ۱۰۵ مورد سرعت گیر و تعمیر و نصب ۷۲ دستگاه از چراغ های هشدار چشمک زن از جمله اقدامات این اداره شهرستانی بوده است. 

وی با اشاره به خط کشی ۱۳۸ کیلومتر از محورهای شهرستان مهاباد از ابتدای سالجاری تاکنون اظهار داشت: بخش دیگری از عملکرد این اداره برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی این شهرستان شستشوی ۵۲۰ عدد تابلو و علایم ، برچیدن ۲۸ کیلومتر علف های هرز، تنقیه ۱۹ عدد پل، تعمیر ۱۶۵ دستگاه چراغ روشنایی یا تابلوهای برق توسط اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان مهاباد انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین ۶۰ مورد گشت تلفیقی با پلیس راه ، صدور ۴۵ مورد اخطار کتبی به متجاوزین به حریم راه و نصب ۵۰ عدد نیوجرسی از دیگر اقدامات راهداری در شهرستان مهاباد را شامل می شود.