شناسهٔ خبر: 114546 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تصویب ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در بودجه ۱۴۰۱ برای فرهنگسرای لردگان

کمیته برنامه ریزی شهرستان لردگان مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در حاشیه جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لردگان جمع اعتبارات مصوب راه و شهرسازی برای شهرستان لردگان را ۵ میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برای تکمیل فرهنگسرای لردگان در سال جاری، ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی گفت: با توجه به میزان پیشرفت پروژه و تکمیل مراحل ساخت بنا، در صورت تخصیص مناسب این اعتبار، فرهنگسرای لردگان در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. وی افزود: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان نیز مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل فرهنگسراهای استان درنظر گرفته شده است و در مرحله اول ۵ میلیارد تومان با تخصیص ۱۰۰ درصدی برای فرهنگسرای لردگان، فرادنبه و شلمزار و ۲ میلیارد تومان برای تکمیل پلاتوی بروجن و سینمای فارسان اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین از آغاز بکار محور لردگان ـ ایذه به طول ۵۰ کیلومتر در سه قطعه خبر داد.

نماینده مردم لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه کمیته برنامه ریزی لردگان، پیش بینی اعتبار برای مطالعه و احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری لردگان در بودجه ۱۴۰۱ را برای استان بسیار مهم خواند و از مدیران راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و منابع طبیعی استان خواست؛ همکاری لازم را در خصوص تأمین زمین انجام دهند و مقدمات اجرای این پروژه مهم ورزشی در استان فراهم شود.

حسین بامیری همچنین خطاب به مدیران استانی گفت: با توجه به گذشت ۵ ماه از سال جاری و پیش بینی اعتبارات مناسب، نسبت به اخذ مجور ماده ۲۳ پروژه های شهرستان های حوزه انتخابیه اقدام کنند.

وی با ابراز نگرانی از عدم شروع به کار واحدهای نهضت ملی مسکن در لردگان و خانمیرزا به دلیل محدودیت زمین، حل مشکل زمین پیش بینی شده برای احداث این واحدها را خواستار شد.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا و مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین از پروژه فرهنگسرای لردگان، قطعات احداث ۴ خطه لردگان ـ ایذه و همچنین پروژه احداث تقاطع غیر همسطح ورودی لردگان بازدید کردند.