شناسهٔ خبر: 114577 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

دولت یا نمایندگان مجلس، در برنامه هفتم توسعه، احداث فرودگاه جدید را ممنوع کنند

ابراهیم مرادی عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن تاکید بر ضرورت تجهیز و توسعه فرودگاه‌های موجود و بروز رسانی زیرساخت های هوانوردی کشور گفت: پیشنهاد ما به دولت و مجلس شورای اسلامی این است که در برنامه هفتم توسعه و یک دوره پنج ساله ایجاد و احداث فرودگاه جدید را ممنوع کنند.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ ابراهیم مرادی عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران روز یکشنبه در برنامه زنده تلویزیونی "میز اقتصادی" شبکه خبر اظهار کرد: برخی مطالبات اجتماعی و در کنار آن مطالبات و پیگیری‌های سیاسی سبب شده تا شاهد احداث برخی فرودگاه ها بدون توجیه اقتصادی در کشور باشیم.

 وی افزود: موضوع ساخت فرودگاه‌های غیر اقتصادی کشور تنها متعلق به سال های اخیر نیست بلکه در دهه های مختلف و در زمان پیش از انقلاب نیز  اینگونه اقداماتی بوده و فرودگاه رامسر نیز به همین شیوه احداث شده است.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: امروز لازم است تا نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه به مدت پنج سال احداث هرگونه فرودگاه جدید را ممنوع کرده و بودجه و اعتبارات موجود را بر اساس ماده ۵۳ قانون احکام دایمی کشور صرف توسعه زیرساخت و بهبود کیفیت فرودگاه های موجود و بروز رسانی زیرساخت های هوانوردی مورد نیاز صنعت نماییم.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه درخصوص یکپارچه سازی مدیریت فرودگاه‌های کشور گفت: در تمام دنیا فرودگاه‌هایی با اهداف نظامی،  نفتی و غیره  فعال هستند که همگی جزو فرودگاه‌های اختصاصی بوده و قرار نیست از آن ها درآمدی کسب شود و هم سو با خدمات عمومی قرار گیرند و یا احداث این قبیل فرودگاه‌ها بار مالی مضاعف به دولت و بودجه عمومی کشور وارد آورد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ مرادی با مخالفت در خصوص ایجاد کنسرسیوم شرکت‌های هواپیمایی گفت: اجازه بدهیم بازار ساز و کار خود را به پیش ببرد، بخش خصوصی باید به کار خود ادامه دهد و مخالف دخالت دولت در امور بخش خصوصی هستم و بایست تا حد ممکن دولت در حوزه تصدی گری صنعت هوانوردی کشور کوچک شود.