شناسهٔ خبر: 114599 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تا نیمه مرداد ماه سال جاری رقم خورد؛

رشد ۱۷ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری و جهش ۲۱ درصدی تردد شناورها در بندر جاسک

بندر جاسک رییس اداره بندر و دریانوردی جاسک گفت: ۱۱۲ هزار تن کالا در بندر جاسک تا نیمه مرداد ماه سال جاری توسط ۳۴۰ فروند شناور تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد زارعی رییس اداره بندر و دریانوردی جاسک اعلام کرد: تا نیمه مردادماه سال جاری ۱۱۲ هزار تن کالای غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: در این مدت ۹۲ هزار تن کالای غیرنفتی به کشورهای حوزه خلیج فارس از مبداء بندر جاسک صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد به ثبت رسیده است و عمدتا شامل اقلامی نظیر مصنوعات پلاستیکی، سنگ‌های ساختمانی، میوه و تره بار است.

زارعی بیان کرد: یکی از نقاط قوت این بندر تجاری جهت انجام فعالیت‌های مختلف اقتصادی و توسعه ای دسترسی آسان و بعد مسافت کوتاه با کشوره‌های حوزه خلیج فارس است که این بندر را به عنوان پایگاه مهم تجاری در قلب سواحل مکران تبدیل کرده است.

این مقام مسئول افزود: با تکمیل عملیات تعمیرات اساسی اسکله‌های بندر جاسک و افزایش ضریب ایمنی در پهلوگیری شناورها ۳۴۰ فروند از انواع شناورهای زیر هزار تن در این بندر پهلو گرفته‌اند که رشد ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده است.

به گزارش مدیریت بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، بندر جاسک دارای حوضچه به وسعت ۲۶ هکتار و اراضی پسکرانه‌ای ۱۱ هکتاری است و همچنین اسکله‌های این بندر چند منظوره از قابلیت پهلودهی شناورهای فلزی و لنج‌های تجاری و صیادی برخوردار است.