شناسهٔ خبر: 114628 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سومین جلسه کارگروه رفاهی و مسکن مطرح شد:

همراهی و مشارکت مردم در نوسازی مناطق هدف رویکرد اصلی قرارگاه اجتماعی مسکن استان البرز

قرارگاه اجتماعی البرز سومین جلسه کارگروه رفاهی و مسکن ذیل قرارگاه اجتماعی استان البرز با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، معاون مسکن و بازآفرینی شهری، مسئولین دستگاههای اجرایی و مدیران محلات و با هدف بررسی مشکلات مناطق هدف بازآفرینی شهری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز) در ابتدای این جلسه رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری ضمن قرائت دستور کار سومین جلسه رفاهی و مسکن استان البرز از هریک از اعضا خواست تا اقدامات انجام شده در خصوص اهداف قرارگاه اجتماعی استان البرز را ارائه دهند.

موحد پور بررسی مشکلات و مسائل مرتبط با موضوعات مسکن و رفاهی محلات سهرابیه، اختر آباد، حسن آباد، حصارک بالا، اسلام آباد و خرمدشت و همچنین رسیدگی به موضوعات مرتبط با نوسازی و ساخت مسکن از جمله صدور سند مالکیت، تجمیع پلاکها و تسهیلات و بسته های تشویقی را محور اصلی این جلسه برشمرد.

سپس هریک از مدیران محلات مشکلات مناطق هدف بازآفرینی شهری را بیان داشتند که از مهمترین آنها می توان به صدور اسناد، نوسازی ساختمانهای فرسوده و در خطر تخریب، مشکلات آب و فاضلاب و همچنین معضلات اجتماعی اشاره نمود که در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز برای هریک از این درخواستها  پاسخ و راهکار مناسب ارائه کرد.

در پایان جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن جمع بندی موضوعات بیان داشت قرارگاه اجتماعی مسکن با تاکید ویژه استاندار و در راستای اهداف عالی دولت با دو رویکرد مسکن و رفاهی  تشکیل شده است که در موضوع رفاهی باید به ارائه خدمات به ویژه خدمات اجتماعی به ساکنین توجه شود.

رضا خالقی مهمترین رویکرد و تاکید ویژه قرارگاه اجتماعی استان البرز را در حوزه مسکن و همراهی و مشارکت مردم در نوسازی مناطق هدف برشمرد.

وی همچنین با بیان طرحهای تشویقی دولت از جمله اعطای تسهیلات ویژه بانکی، کاهش زمان و هزینه های نظام مهندسی، عوارض شهرداری و انشعابات (آب، برق و گاز) و صدور مجوزات قانونی در خصوص تجمیع و اضافه تراکم  از هریک از مدیران محلات خواست تا به عنوان سفیران و پل ارتباطاتی بین مردم و مسئولین نسبت به تشویق ساکنین مناطق بازآفرینی شهری جهت مشارکت در طرح نوسازی این محلات اقدام نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بیان داشت: مالکان واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت استفاده کنند.

خالقی با تاکید بر استفاده از متخصصان، نخبگان و اندیشمندان دانشگاهی در حوزه بازآفرینی شهری گفت: به دنبال این هستیم تا از ظرفیت جوانان و گروه‌های جهادی متخصص در محلات کم برخوردار در راستای تحقق سند تحول مردمی دولت سیزدهم استفاده کنیم.