شناسهٔ خبر: 114634 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل خبرداد:

دستگاه های خدمات رسان برای پذیرایی و خدمات دهی به مسافران تابستانی تمهیدات لازم را انجام دهند

رشد ۳۴درصدی مسافران حمل و نقل عمومی برون‌شهری در استان معاون امور عمرانی استانداری اردبیل از انجام تمهیدات لازم توسط دستگاههای اجرایی جهت خدمات رسانی هرچه بهتر به مسافران درنیمه دوم سفرهای تابستانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کمال الدین میرجعفریان در بیست و دومین جلسه کمیسیون اجرائی ایمنی حمل ونقل استان که در استانداری اردبیل برگزار شد گفت:همه دستگاههای اجرائی خصوصا دستگاههای خدمات رسان در جاده های برون شهری و درون شهری باید از آمادگی کامل جهت خدمات دهی هرچه بهتر به مسافران تابستانی برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل بدلیل اب و هوا و طبیعت بکر و دیدنی یکی از مقاصد مهم گردشگران در سفرهاست تصریح کرد: باید تمامی خدمات بکار گرفته و تمهیدات لازم برای سفر ایمن،راحت و بدون دغدغه مسافران اندیشیده شود.

معاون امورعمرانی استانداری اردبیل حضور فیزیکی عوامل پلیس راه و نیروهای امدادرسان را با لباس و آرم پلیس و همچنین استفاده از چراغ های گردان با دیدکامل در جاده برای مردم بسیار آرامبخش و احتیاط آور عنوان کرد.

وی ادامه داد: در ایام تابستان و مسافرحضور اکیپ های پلیس در محل های پرحادثه با هدف پیشگیری باید بصورت شبانه روزی و پررنگتراز قبل باشد.

میرجعفریان بر اصلاح معابر ورودی شهر،ایمن سازی حفاظ ها و گاردریل های آسیب دیده،اصلاح شیب شیروانی،جلوگیری از تجاوز به حریم،جلوگیری ازورود میوه فروشان و باغداران به کنار جاده ها  و همچنین انجام خط کشی و لکه گیری توسط اداره کل راهداری استان اردبیل تاکید کرد و ادامه داد:محیط زیست استان نیز در کنار راهداری و شهرداری بایدبا افرادی که نسبت به انباشت نخاله و زباله اقدام می کنند بدون اغماض و کوتاهی برخورد قانونی و قاطعانه انجام دهند.

وی نظارت دقیق و میدانی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان را بر شرکت های خدمات رسان گردشگری و توریستی بسیار مهم دانست و عنوان کرد:برخی از تورهای گردشگری از ناوگان های خصوصی و یا مینی بوس های فرسوده و قدیمی استفاده می کنند که در جهت تامین ایمنی مسافران  باید درجابجایی آنها تورهای گردشگری از ناوگان های عمومی استفاده کرده ونسبت به ملزم کردن ناوگان ها جهت انجام دوره ای معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

میرجعفریان گفت:در جهت ملزم سازی این امر، در صدور مجوزها باید وضعیت ناوگان و برگه های معاینه فنی مد نظر باشد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل ورود اتوبوس های درون شهری تورهای گردشگری به جاده های برون شهر و برخی مسیرهای ناامن  ازجمله معضلات و مشکلات حوزه تورگردی عنوان کرد و گفت:دستگاههای متولی باید مسیرهایی را که باب توریستی و گردشگری دارند طبقه بندی کرده و نوع وسیله ای که می تواند از این مسیرها تردد نمایند را در اختیار دستگاههای اعزام کننده بخصوص شرکت ها و تورهای گردشگری قرار دهند.

میرجعفریان با اشاره به اینکه در جهت ارتقای ایمنی راهها،شهرداری ها و پلیس راهور مکلف است نسبت به ساماندهی وانت بار ها در کنار خیابان های سطح شهر و همچنین ادوات کشاورزی و باغداران به پارکینگ ها اقدام کنند افزود:برای استقرار خودروهای سنگین و نیمه سنگین از سطح شهر به محل های پیش بینی شده به خارج از شهر نیز باید اقدام لازم انجام و اعمال قانون در این خصوص جدی تر شود.

وی در جهت آرام سازی ترافیک و همچنین راحتی مسافران بازدید کننده از بقعه جهانی شیخ صفی الدین تامین پارکینگ اختصاصی برای خودروهای مسافران و اهالی ساکن در محله عالی قاپو را خواستار شدو بیان کرد:انتظار داریم صداوسیما نیز در کنار سایر مسئولان ذیربط با آسیب شناسی مشکلات در حوزه ایمنی و تصادفات با تهیه وتولید کلیپ ها و برنامه های پرمحتوای آموزشی نسبت به آگاهی و فرهنگسازی در جامعه اقدام کند.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با بیان اینکه برخی مشکلات پیش آمده در حوزه رانندگی وتصادفات مربوط به عدم مهارت کامل آموزش دیدگان در مراکز آموزش راهنمایی و رانندگی است تصریح کرد:از آنجایی که علیرغم توسعه زیرساخت ها افزایش حوادث را شاهد هستیم باید مراکز آموزش راهنمایی و رانندگی در امر آموزش وامتحانات عملی رانندگی از متقاضیان جدیت کامل را داشته باشند.

میرجعفریان همچنین حل نواقصات روشنایی های درون شهری که گاها حادثه ساز است را از شهرداری ها خواستار شد و همچنین بر چهارخطه شدن جاده های استان و ایجاد استراحتگاه مناسب برای رانندگان و مسافران تاکید کرد.

ایمن سازی راههای روستایی محوری و گردشگری  اولویت راهداری است

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:ایمن سازی راههای روستایی محوری با اولویت گردشگری در اولویت برنامه هاست.

کلیم اله وثوقی در جلسه کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل ونقل استان بابیان اینکه به دلیل اهمیت موضوع عملیات لکه گیری،خط کشی،آسفالت،بهسازی ، ایمن سازی و رفع نواقص علائم راههای روستایی محوری با اولویت گردشگری همچون سردابه در حال انجام است افزود:در ورودی شهرها نیز ایمن سازی حفاظ ها و اصلاح شیب شیروانی راهها با تلاش راهداران انجام می شود.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل از آماده سازی با کیفیت محیط پایانه های برون شهری جهت ارائه خدمات به مسافران در نیمه دوم سفرهای تابستانی خبرداد و تصریح کرد:پایانه های برون شهری اردبیل از وضعیت بسیار مناسبی جهت پذیرایی از مسافران برخوردار است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل وضعیت پایانه های موجود درشهرستان ها خصوصا شهرستان های پارس آباد و مشگین شهررا که مربوط به شهرداری هاست نامناسب دانست و خاطرنشان کرد:در این پایانه ها در زمینه مدیریت محیط پایانه با مشکل زیرساختی مواجه هستیم که در این جلسه مقرر شد طبق هماهنگی با دفترامور شهری در نشستی با حضور معاون عمرانی،شهرداری و راهداری مشکلات این پایانه ها بررسی وحل وفصل شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل اعمال برخورد قاطعانه با متجاوزان ومتخلفان ورود به حریم راه را توسط راهداران در همه محورهای استان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد:جهت کمک رسانی به مسافران در راه مانده  نیازاست اکیپ ها و نیروهای امدادی صنعت و معدن نیز در کنار راهداری و پلیس راه به حد کافی در دسترس بوده و در جاده ها حضور به موقع داشته باشند.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل ، ازخط کشی ۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۴ ماهه گذشته خبرداد وتصریح کرد: : در مدت یاد شده راهداران پرتلاش استان در دماغه ها و نقاط پربرخورد بیش از ۳ هزار عدد استوانه ایمنی نصب کرده اند.

وثوقی وجود دو پیچ درمسیر پنجعلی قشلاقی در محور بران و حد فاصل روستای اسد کندی در محور سربند- اصلاندوز را جزوه دو نقطه پرحادثه عنوان کرد وگفت:در این جلسه مصوب شد تا عملیات اصلاح  این دو محور نیز به اداره کل راه و شهرسازی محول و ظرف این هفته در دستور کار اجرایی این اداره کل قرار گیرد.