شناسهٔ خبر: 114639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

پویش همراهان سفر ایمن ایام اربعین در ایلام اجرا می شود

تردد وسیله نقلیه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: طرح پویش همراهان سفر ایمن(اربعین حسینی) همزمان با هشت استان کشور در این استان اجرا می شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور به موضوع برنامه ریزی اجرای طرح جابجایی زائران اربعین حسینی اشاره و اظهار داشت: این طرح از ۱۵ شهریور آغاز و تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری ادامه دارد از این رو در فرصت اندک باقیمانده باید با بسیج همه امکانات نسبت به ایمن سازی مسیرهای منتهی به مرز مهران اقدام شود.

وی با بیان اینکه ۶ محور ارتباطی به صورت رفت و برگشت برای استقرار پویش سفر ایمن ویژه ایام اربعین در استان در نظر گرفته شده است، افزود: اولویت اصلی در تمام معاونت‌ها به خصوص حوزه‌های راهداری و حمل و نقل و ادارات شهرستانی بر ایمن سازی و به روز رسانی محورهای اصلی مسیر تردد زائران متمرکز و مدیران شهرستانی باید ضمن بازدیدهای روزانه همراه با نماینده حراست نسبت به تهیه برنامه و اولویت بندی نواقص برای اصلاح و ارسال آن به مرکز استان اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: با توجه به برنامه سازمان راهداری در اجرای طرح پویش «همراهان سفر ایمن» در طول طرح اربعین حسینی، لازم است رؤسای ادارات ستادی و شهرستانی ضمن بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی مسیر تردد زائران، نواقص را احصاء و در خصوص به روز رسانی زیرساخت‌ها به مالکان مجتمع‌ها تذکر داده و پیگیری کنند.

چشمه خاور، اجرای موفق طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی را مشروط بر همکاری همه عوامل به ویژه اهتمام رؤسای ادارات شهرستانی دانست و بیان کرد: مطابق برنامه هاو اهداف، این پویش در پایانه مرزی هران و مسیرهای تردد زائران ابا عبدالله الحسین(ع)، خاصه با ناوگان عمومی و در توفقگاه های بین راهی که طبق رصد های قبلی صورت گرفته این مکان ها عمدتا محل توقف زائران بوده و با پیش بینی برنامه های ارتباطی و اطلاع رسانی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهمترین طرح های مورد نظر جهت اجرای این پویش در چهاربخش عملی خواهد شد، گفت: ایجاد ایستگاه های پویش همراهان سفر ایمن در پایانه مرزی مهران، مکان ها و مجتمع  های خدماتی، رفاهی منتخب، تولید محتوای رسانه ای و تبلیغات محیطی در سطح جاده های کشور اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش راهداران اداره کل در سطح جاده های استان جهت سهولت در تردد زائران در روزهای منتهی به برگزاری اربعین حسینی(ع) گفت: عملیات بهسازی مسیرهای ارتباطی منتهی به مهران و پایانه مسافربری شهید حاج قاسم سلیمانی در حال انجام است.

چشمه خاور بیان کرد: عملیات خط کشی ۱۵۰ کیلومتر، نصب ۳۶ متر مربع تابلو اطلاعات، خاکبری جهت افزایش دید و تامین شانه راه، در مسیر کنجانچم، ایجاد حفاظ خاکی، پاکسازی حاشیه نیوجرسی و تسطیح مکان برای استقرار موکب ها در شهرستان چرداول در مسیر ارتباطی حمیل - ایلام - مهران  - مرز، انجام شده است.

وی افزود: در مسیر قلاجه - ایوان - ایلام نیز بیش از ۵۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۷۰ عدد تابلو، تسطیح و رگلاژ ۱۲ کیلومتر راه، آشکار سازی پایه گاردیل با نصب شبرنگ، ایمن سازی پل ها، و پاکسازی حاشیه نیوجرسی مسیر از دیگر اقدامات انجام شده در این مسیر ارتباطی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: در دیگر مسیرهای ارتباطی چون ایلام - ملکشاهی - مهران نیز چهار هزار و ۷۰۰ متر روکش آسفالت، تعمیرات گاردیل برخی محورها، انجام یک کیلومتر شانه سازی، ایجاد حفاظ بتنی خاکی به طول یک کیلومتر انجام شده است.

چشمه خاور بیان کرد: در مسیر مهران - دهلران - اندیمشک نیز سه هزار و ۵۰۰ متر روکش آسفالت، نصب ۴۵ عدد تابلو، دربواسیون ۶۰ دستگاه پل و آشکار سازی پایه گاردیل و بهسازی مسیر چالاب انجام شده است.