شناسهٔ خبر: 11465 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

نیاز اعتبار ۳۱۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده کنارک - جاسک

جاده مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل جاده کنارک - جاسک در جنوب این استان نیازمند سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایوب کرد در حاشیه بازدید خیرالله خادمی معاون شرکت ساخت و توسعه و زیربناهای حمل و نقل کشور از این طرح در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات اجرایی جاده کنارک - جاسک از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و تاکنون ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: هزینه اجرایی این طرح چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که تاکنون هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مسیر کنارک - جاسک از اعتبارات ملی در حال ساخت است که دولت امسال ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته است.

کرد با اشاره به اهمیت این مسیر افزود: احداث راه اصلی کنارک ـ جاسک با هدف ارتباط دو بندر مهم چابهار و بندرعباس، توسعه مناطق کشاورزی و بنادر صیادی و رفع مشکل عبور و مرور در زمان سیلاب انجام شده است.

وی ادامه داد: مجموع طول این جاده ۳۰۴ کیلومتر است که ۱۶۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است.

وی بیان کرد: مراحل ساخت شش پل جمعا به طول ۱۵۶۰ متر در این محور به اتمام رسیده است که پل رابچ بزرگترین پل سیستان و بلوچستان به طول ۵۰۰ متر (۲۵ دهانه ۲۰متری) در این مسیر قرار دارد.

معاون شرکت ساخت و توسعه و زیربناهای حمل و نقل کشور در این بازدید بر ساخت پل کاروان به طول ۲۶۰ متر بر روی رودخانه کاروان در حوزه سیستان و بلوچستان و پل کاشی در حوزه هرمزگان با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت که تامین اعتبار شده است، تاکید کرد.

در این بازدید مدیر نظارت بر طرح‎های عمران مناطق نفت خیز وزارت نفت و مدیران کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب هرمزگان حضور داشتند.

سیستان و بلوچستان از نظر داشتن راههای مناسب فقیرترین استان کشور است به طوری که تنها ۲۰۷ کیلومتر راه این استان در شمال و جنوب به صورت چهار خطه و بقیه راهها دو طرفه با عرض هفت تا هفت و نیم متر است.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور و به سبب گستردگی و طولانی بودن راههای ارتباطی دارای دو اداره کل راه و شهرسازی در شمال استان به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است.

نظر شما