شناسهٔ خبر: 114656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راه و شهرسازی خراسان رضوی؛

نهضت ملی مسکن به یاری رسانه‌ها نیاز دارد

مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: نهضت ملّی ساخت مسکن نیاز به مطالبه گری دارد که رسانه ها می توانند در این مسیر کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، عباس یوسـف زاده با بیان اینکه نخستین دغدغه مردم به خصوص قشر جوان مسئله تأمین مسکن است؛ افزود: مردم از رسانه های رسمی و شناخته شده باید از روند و عملکرد ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن مطلع گردند و در این مسئله باید تمامی رسانه ها و دستگاههای خبری به یاری ادارات راه و شهر سازی در این زمینه بشتابند.

وی رسانه ها را بازوان ادارات راه و شهرسازی در بحث ساخت مسکن دانست و اذعان کرد: در نهضت ساخت ملی مسکن مطالبه گری رسانه ها به  پیشرفت این موضوع کمک قابل توجهی می کند و ظرفیت بزرگی برای تحقق این اقدام دولت است.

یوسف زاده تصریح کرد: بر اساس سیاست‌هایی که در نظر گرفتیم زمین‌های با مقیاس بزرگ را برای ساخت و تأمین مسکن برای متقاضیان شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: برای بیش از ۳۰ هزار متقاضی به غیر از شهرستان مشهد هدف‌گذاری شده که منابع آن از محل دارایی های سازمان ملّی زمین و مسکن تأمین شده که بزودی زمین مناسب در اختیار نهضت ملی مسکن قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در خصوص قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن نیز گفت: ۷۰ درصد قیمت ساخت مربوط به مصالح ساختمانی و ۳۰ درصد مربوط به دستمزد می باشد که با مدیریتی که دولت در حوزه مصالح و خدمات انجام می دهد مصالح ارزان تر به این واحدها تخصیص داده می شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که واحدهای قانون جهش تولید مسکن نزدیک به ۳۰ درصد از قیمت مشابه بازار ارزان‌تر باشد که در دو سالی که ساخت آن به طول می‌انجامد و در ۵ مرحله اعلامی باید وجه مازاد بر تسهیلات بانکی از سوی متقاضیان تأمین شود.