شناسهٔ خبر: 114678 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند خبر داد:

عملیات تسطیح شانه خاکی راه در محور روستایی بهدان _حسن آباد بطول ۷ کیلومتر

پیشاوری، رییس اداره شهرستان بیرجند.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند از اجرای عملیات ریزش برداری ، تسطیح شانه خاکی راه در محور روستایی بهدان _حسن آباد به طول ۷ کیلومتر خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، علی اکبر پیشاوری، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند گفت:عملیات ریزش برداری ، تسطیح شانه خاکی راه ، لایروبی و پاکسازی قنوها و آبروها در محور روستایی بهدان _حسن آباد به طول ۷ کیلومتر و با اعتبار ۷.۵ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات نگهداری و بهسازی راههای روستایی شهرستان و به صورت امانی تامین اعتبار شده است.

وی افزود: این عملیات با هدف کاهش سوانح جاده‌ای وخسارت های جانی و مالی ناشی از آن و همچنین جهت جلوگیری از نفوذ آب به بستر راه و هدایت آبهای سطحی به آبروها و پلها در فصل زمستان بوده ‌است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند ادامه داد: دراثر بارندگیهای سال گذشته، شانه راه و قسمتی از آسفالت کناره راه تخریب شده بود که با احداث دیوار ساحلی این مشکل نیز تا حدودی مرتفع شد.

وی اضافه کرد : همچنین بر حسب اولویت و ترافیک محورها بحث ایمن سازی دیگر راههای ارتباطی شهرستان با جدیّت توسط این اداره در حال پیگیری است.

پیشاوری یادآور شد: درهمین راستا از ابتدای سال جاری این اداره نسبت به تسطیح راهها ، رفع انسداد پل ها، رفع آبردگیها ، بازگشایی قنوها و ریزش برداری در سطح راههای حوزه استحفاظی اقدام کرده که هم اکنون نیز توسط ماشین آلات راهداری این اداره در محوربیرجند _قاین با هدف راهداری محوری در دست اقدام است.