شناسهٔ خبر: 11468 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

سکوی ایستگاه راه‌آهن تهران به سکوی ایستگاه مترو متصل می‌شود/ آخرین وضعیت قطارهای حومه‌ای تهران

عباس آخوندی در جمع خبر نگاران وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک روزه به استان البرز از چهار خطه شدن قطارهای حومه‌ای گرمسار، قم و کرج به تهران خبر داد و گفت: راه‌اندازی قطار حومه‌ای پردیس نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد.

عباس آخوندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر با راه‌اندازی قطار حومه‌ای، زمان سیر از شهر قدس تا تهران به ۳۱ دقیقه رسیده است که غیر ممکن است وسیله نقلیه دیگری این مسیر را در این زمان طی کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسافران قطار حومه‌ای شهرقدس ـ تهران پس از ورود به ایستگاه راه‌آهن تهران نیز می‌توانند از شبکه مترو استفاده کنند؛ برنامه‌ای هم برای متصل کردن سکوهای راه‌آهن به سکوهای مترو داریم تا مردم پس از ورود به ایستگاه راه‌آهن وارد میدان راه‌آهن و خیابان نشوند و مستقیما به مترو بروند.

وی افزود: زمان سیر قطارهای حومه‌ای از کرج به تهران ۴۲ دقیقه و از هشتگرد به تهران ۷۵ دقیقه است و این قطارها روزانه به ۱۰۶ هزار نفر سرویس می‌دهند. البته با همین ظرفیت و امکانات موجود نیز امکان سرویس‌دهی به ۲۵۰ هزار نفر در روز وجود دارد.

آخوندی درباره آخرین وضعیت سایر خطوط حومه‌ای نیز به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق برنامه، قطارهای حومه‌ای «تهران ـ قم»، «تهران ـ کرج» و «تهران ـ گرمسار» چهارخطه می‌شوند و فقط مسیر حومه‌ای تهران ـ پردیس است که نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد و طرح عملیاتی شدن این مسیر ریلی در دست مطالعه و بررسی قرار دارد./

 

 

 

 

 

نظر شما