شناسهٔ خبر: 114687 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت اربعین حسینی(ع):

پویش همراهان سفر ایمن در پایانه های مرزی خوزستان اجرا می شود

اربعین حسینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در ایام اربعین حسینی(ع)، پویش همراهان سفر ایمن در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد اظهار کرد: طرح پویش همراهان سفر ایمن از ۱۵ شهریور تا ۳۱ شهریور ماه همزمان با ایام اربعین حسینی(ع) در پایانه های مرزی استان اجرا می شود.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از زائران اربعین حسینی(ع)، با خودروی شخصی به مرزهای شلمچه و چذابه مراجعه می کنند و پس از زیارت و ورود به مرزهای استان برای برگشت به شهرها و استان های خود توقفی ندارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: رویکرد اصلی پویش همراهان سفر ایمن ، آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی است و درنظر داریم از ظرفیت برنامه های هنری برای ارتقاء دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، حفظ شعار و ارزش های دینی برای ایجاد جاذبه های جاده ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی زائران اربعین حسینی(ع) با فرهنگ عاشورا و اربعین و کمک به احیای مراسم و آئین های قدیمی مرتبط با فرهنگ اربعین حسینی(ع) استفاده شود.

جولانژاد ادامه داد: علاوه بر زائران خودروهای شخصی، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز از مخاطبان اجرای این پویش هستند و مقرر است با استفاده از قابلیت های مختلف فرهنگی و هنری، موضوعات مهمی همچون حواس پرتی، خستگی و خواب آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شب و ... به جامعه هدف آموزش داده شود.