شناسهٔ خبر: 114694 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد؛

افزایش ۶۶ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر بوشهر

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: در ۴ ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری در بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۹ میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به افزایش ۲ برابری صادرات از بندر بوشهر اظهار کرد: در چهار ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری در این بندر به طور متوسط افزایش ۶۶ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده میزان تخلیه کانتینر در بندر بوشهر ۱۴ هزار و ۱۴۹ TEU و میزان بارگیری ۷۰۷۲ TEU  کانتینر گزارش شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در چهار ماهه سال جاری حجم تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر بوشهر ۸۳۹ هزارو ۵۴ تن به ثبت رسیده است که از این میزان ۵۸۵ هزار و ۳۴۴ تن کالای غیر نفتی بارگیری و ۲۵۴ هزار و ۶۱۰ تن نیز تخلیه شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در مدت یا شده در شاخص کالای نفتی نیز ۵۲۳ هزار و ۱۶۰ تن تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر انجام شده  که از این میزان ۳۴۸ هزار و ۱۰۹ تن مربوط به تخلیه و مابقی نیز مربوط به بارگیری است.

وی اظهار کرد: در شاخص کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر بوشهر در مجموع یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۱۴ تن کالا تخلیه و بارگیری شده است.

شکیبی نسب گفت: در چهار ماهه امسال همچنین ۸۹ هزار نفر مسافر در بنادر بوشهر، خارگ و گناوه جابجا شدند.

وی عنوان کرد: در شاخص تردد کامیون نیز، بندر بوشهر در مدت یاد شده با پذیرش ۲۰ هزار و ۶۵۶ کامیون افزایش ۱۹ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

شکیبی نسب یادآور شد: در تردد شناورها نیز بندر بوشهر در چهارماهه امسال ۸۱۸ شناور پذیرش داشته است که در این بین شناورهای یخچالی رشد ۳۳ درصدی و شناورهای کانتینری رشد ۹ درصدی را داشتند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: در چهارماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری بندر دیر به عنوان کانون اصلی صادرات استان بوشهر به قطر ۱۶ هزار و ۱۲۶ TEU گزارش شده است که ۸۱۳۴ کانتیتر مربوط به بارگیری و مابقی نیز تخلیه شده است.

وی افزود: در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر عسلویه نیز با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۰ هزارو ۴۶۰ TEU کانتینر رسیده است.

شکیبی نسب یادآور شد: در چهارماهه امسال در مجموع بیش از ۸۸ هزار TEU کانتینر در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از لحاظ حجم تخلیه و بارگیری نیز بنادر استان بوشهر در چهار ماهه با افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی، عملکرد ۱۹ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۷۲ تنی را به ثبت رساندند که در این بین عسلویه با بیش از ۱۰ میلیون شاهد بیشترین میزان تخلیه و بارگیری بود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شکیبی نسب اظهار کرد: از ۱۹ میلیون تخلیه و بارگیری انجام شده در بنادر بوشهر ۱۶ میلیون آن مربوط به کالاهای نفتی و مابقی نیز مربوط به کالاهای غیرنفتی است.