شناسهٔ خبر: 114714 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛

الزام مدیران راه و شهرسازی به بارگذاری اطلاعات به روز در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

حمیدیان رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی از الزام مدیران راه و شهرسازی استان‌ها به بارگذاری اطلاعات به روز در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وبینار انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، روز سه‌شنبه، ۲۵ مرداد ماه، به ریاست فاطمه سادات حمیدیان، رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

‏وی در این جلسه که با حضور تمامی مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد، گفت: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات سامانه‌ای است که در دولت مردمی سیزدهم به منظور استفاده تمامی شهروندان جهت دسترسی آزادانه اطلاعات نهادهای دولتی ایجاد شده است، چراکه در دولت مردمی که دولتی پاسخگو است شفافیت به عنوان یک اصل در صدر اولویت‌ها و خواسته‌های ما است.

حمیدیان افزود: توسط این سامانه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند اطلاعات مد نظر خود را درخواست کنند و اطلاعات درخواستی در سامانه مذکور برای عموم منتشر خواهد شد، مگر آنکه اطلاعات حریم خصوصی افراد را نقض کند.

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی نماینده تام الاختیار سامانه مذکور را مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی خواند و تاکید کرد: تمامی مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها موظف به بارگذاری اطلاعات به روز در سامانه و همچنین پاسخ به موقع و دقیق به درخواست شهروندان هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته و در وزارت راه و شهرسازی شاهد ارتقا رتبه در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بودیم و امیدوار هستیم که این ارتقا رتبه را در سال جاری نیز داشته باشیم.