شناسهٔ خبر: 114742 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

آمادگی ایران برای تامین نیازهای ترانزیتی ۸ کشور محصور در خشکیِ منطقه

جلسه مدیران و معاونان وزارت راه و شهرسازی با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از آمادگی ایران برای تامین نیازهای ترانزیتی ۸ کشور محصو در خشکیِ منطقه خبر داد و خواستار تخصیص منابع مالی بین‌المللی برای توسعه زیرساخت‌ها شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که برای شرکت در کنفرانس کشورهای در حال توسعه‌ محصور در خشکی به ترکمنستان سفر کرده است، در ارتباط تلفنی با برنامه پیک نیمروزی (۱۴۰۱/۰۵/۲۵)، از آمادگی ایران برای تامین نیازهای ترانزیتی ۸ کشور محصور در خشکیِ منطقه خبر داد و خواستار تخصیص منابع مالی بین المللی برای توسعه زیرساخت‌ها شد.

قاسمی گفت: کشورهای در حال توسعه‌ محصور در خشکی، در مسیر تردد کشورهای بزرگی مثل چین و روسیه قرار دارند که می‌تواند حجم ترانزیت را در مسیر کشور بالا ببرد. همه کسانی که در این نشست حضور داشتند، بر اهمیت کریدورهای شمال - جنوب که از ایران می‌گذرد، واقف بودند.

وی درباره تاثیر این نشست در انجام اقدامات موثر برای کمک به تحقق اهداف توسعه‌ای کشورهای محصور در خشکی، گفت: در این نشست ما برای حصول توافقات دوجانبه و سه‌جانبه و چندجانبه با کشورهای محصور در خشکی و حتی کشورهای فرامنطقه‌ای برای توسعه ترانزیت، جلسه گذاشتیم و تفاهمنامه‌هایی امضا شد که در یک محیط کارشناسی به‌زودی تبدیل به توافقنامه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: با مثبت شدن شرایط، حجم ترانزیت در کشور می‌تواند به ۵۰ میلیون تن در سال برسد.